caballosa

Alla inlägg under januari 2016

Av Ida - 24 januari 2016 17:51

Hej!
Igår så tog jag och Sandra först en liten ridtur på två mycket pigga hästar hehe :-)
Och efter så fick Amber en liten extra turr då vi hitta skidor, sedle och tömmar :-)
Men tyvär var skidorna i sönder så vi tog pulkan istället :-D
Men asså haha jag kan ju inte säga att det inte var kul :-D
Haha och lilla Amber gumman var inte ett dugg rädd utan bara överlycklig över att hon fick springa och skoja lite gran tror att hon skulle gå att köra in :-D
Haha ja min älskade lilla tjej älskar bus och skoj då hon får galoppera av sig och känna sig fri :-D
Haha stackars Amber haha så fort hon hade fått upp farten i lite snabbare galopp så gick inte pulkan att styra längre och åkte antlighen åt andra hållet eller voltade ;-D
Haha så hon fick springa lite i taget haha :-)
Men idag så har snön börjat töa bort :-/
Så det går inte att åka mer.... :-/
Fast nu har vi testat på det och både jag och Sandra skrattade jätte mycket haha :-D
Om ni vill se en video på 10 sekunder så får ni gå in på instagram och följa antlighen lillaida01 eller ponnyamber haha :-D
Ses!!

Av Ida - 20 januari 2016 16:19

Hej!
Ja själv har jag ju inte ett liv med mycket förutsättningar.... Då jag från början har skillda föräldrar och bror ena veckan i värdens hålla där det inte finns något och rätt dåliga bussförbindelser till gtöstorp..... Hela min familj har anlag för att vara mulliga på båda sidorna och jag har bara 3 på mammas sida som antlighen är normala eller underviktiga..... Jag kommer förmodligen få problem med synen då det också ligger på båda sidorna det är bara jag min bror och mina ena två kusiner och en farbro som inte har glass ögon och jag var och kolla synen till körkort här om dagen och då sa hon att jag är putte putte närsynt så jag kommer förmodligen få problem med synen.... Min mamma har problem med självskörtlen och gluten och pappa diabetes och dom tre är alla slägt med varandra så jag kommer få MINST en av dom :-$
Jag har dyslexi och även andra i min släkt.... Jag har fått väldigt lite förutsättningar i mitt liv men inte bara det jag har även fått "gåvor" jag är så sjukt envis! Jag har fått vara på helt underbart ställe i två års tid.... Jo hos Sandra och Amber! Där jag lärt mig så sjukt mycket och förhoppningsvis kommer lära mig mer och ha mer kul och kunna få släppa allt sådant som störr mig.....
Abby med täckt på sig förförsta gången :-)
Ses!!

Av Ida - 15 januari 2016 21:25

Hej!
Idag så stack jag till stallet efter skolan :-)
Amber och Sissy stod och åt hö i sin hage så dom såg inte när jag kom men när jag kallade "Amber" så drog hon hastigt upp huvudet spetsade öronen och vände sig om så snabbt så att hon halka med bakbenen och galopera vidare mot mig :-D
Åååå hihi hon har saknat mig trorts allt men i för sig så har jag varit borta i en och en halv vecka :-/
Amber var väldigt pigg idag då hon villat i 4 dagar :-)
Det var så härligt att få rida min älskade lilla häst :-D
Ses!!

Av Ida - 14 januari 2016 21:08

Hej!
Har precis kommit hem från Egypten!
Riktigt härligt!
Vi var på öken safari och körde fyrgyling och träffade det gamla folket som lever utan el och toaletter och där fick vi rida på deras kameler :-D
Det var riktigt kul vi var även på stats tur och såg både gamla hurgada och nya hurgada :-)
Och så var vi på båt tur där vi snorklade med fiskar och vi hade turen med att det kom delfiner så vi snorklade med dom med :-D
Och så blev det en tur till paradis stranden :-)
På vårt hotell så hade dom ett katt sjukhus så vi hade katter runt om oss för mig som är djur älskar så dämpades lite av saknaden efter mina egna djur då dessa katter var fina och inte hade massa sjukdomar eller var agesiva så man kunde klappa dom och sådant :-)
Vill ni veta mer så får ni slänga in en kommentar :-)
Ses!!

Denna katt döpte vi till Arne

Vi hängde hos Elion lite ibland och drack te spela kort

Haha ja och så kom vi från 30-24 graders varme till snö ;-)

Presentation


Den 13 Mars 2001 kom jag till jorden. Mina intressen blev hästar. Hoppas att ni kommer följa mig här på min blogg

Enjoy :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards