caballosa

Alla inlägg under november 2015

Av Ida - 29 november 2015 20:31

Hej!!
Igår så var pappa med i stallet och red Tootsie och så tog jag Lady då Ambers skor är SUPER dåliga.....
Hon tappar dom när som och dessutom har hennes skor åkt in i hennes nagel så det känns inte ok att rida henne på hårda underlag då det måste göra ont så hon får gå i den leriga hagen tills hon får nya skor :-/
Jag kan även ha henne i korallen och träna henne där för där är super mjukt :-)

Vi tog inte så lång tur, men om jag ska vara ärlig tyckte jag att han klarade Toot bra det blev även lite galoppsteg för honom bara 5-10 stycken då jag satt mig och skrek att han skulle dra i tyglarna för jag trodde att hon tog sig en smyggare som hon gör ibland men hon är väldigt snäll när hon gör det då rullar hon bara in i en skön och långsam galopp :-)

Idag så skulle vi till välingeblomman men när vi var i Ystad så fick vi vända då jag spyde för att jag är sjuk idag det visste inte pappa eller Lotta om men dom upptäckte ju det när jag spyde och dom fråga ifall jag var åksjuk och jag sa nej jag har mått dåligt hela morgonen.....
Men vi gör nästan aldrig något tillsammans så jag tänkte "ähh jag min mage bara håller på och driver med mig och huvudvärken kan jag säkert kontrollera" men dom andra bara lämnade mig hemma sedan körde dom igen :-)
Ses!!

Av Ida - 26 november 2015 19:35

Hej!!
Förra veckan hände det något som jag bara inte kan släppa... Jag och min kompis satt och prata om vad som skulle hända om det blev krig här i Sverige och då sa jag "var skulle vi göra av alla djuren?" Och hon bara "vem bryr" och jag bara "var ska vi göra av alla hästarna?"
Och hon bara "jag hade inte brytt mig så länge jag överlevde"
Och då sa jag "skulle du inte ens försöks rädda något djur du älskar?"
Och hon bara "nä".....

Asså jag fattar inte hur man inte kan bry sig.... Jag är över 100% ärlig när jag säger att jag skulle ge mitt liv för Amber och Cindy!!
Jag dör hellre själv än att någon av dom dör och att jag aldrig får se dom igen att leva ett liv utan dom båda skulle vara hemskt.....
Det jag är mest rädd över är om jag och Amber skulle hamna i en trafik olycka och att hon skulle dö och jag överleva..... Jag skulle ALDRIG förlåta mig själv..... Jag skulle hata mig själv läggs skulden på mig själv för hennes död.....
Nä ucsh nu slutar vi tänka på det!
Ses!!

Av Ida - 23 november 2015 15:09

Hej!!
Förlåt för att jag inte skrivit så mycket men jag har bestämt mig idag att berätta HELA saningen.....
Jag har börjat få sjuka ångest attacker..... Ångest över mitt utseende, då jag tycker att jag är super stor..... Ångest över hur jag ska kunna komma ur mitt nuvarande flyttande mönster av livet.... Ångest över hur jag ska berätta för mamma att jag inte kan bo kvar där längre om hon inte får någon uppfostran på dom..... Jag får ångest över att jag kommer att lämna Cindy helt ensam i det huset..... Ångest över att i fall jag flyttar till pappa att jag inte kommer hinna hinna hälsa på hos mamma..... Jag mår så dåligt att jag får panik och sedan spyr.... Det hände när min kompis Oliver sov över hos mig och jag skyllde på att jag hade ätit för mycket innan på dagen.... Han köpte det men ja det kändes inte bra att ljuga då han är en bra vän till mig.... Det händer impensivft varje kväll nu förtiden.... Jag kör inte ner fingrarna i halsen utan får ångest och mår illa av det och sedan spyr.....
Usch förlåt ses!!

Av Ida - 18 november 2015 20:54

Hej!!
Förlåt sådan ångest över att jag inte har skrivit på evigheter men har inte mått så bra psykiskt på grund av privata skäll bland annat så har några av mina kompisar haft det svårt och gjort dumma saker så man har fått lägga lite fockus på dom och det :-/
Jag vet att det inte är någon bra anledning men det är den jag har och ja dessutom har det inte varit så mycket att skriva om.....
I söndags så tog jag Amber en härlig tur till stranden och hon fick göra av med ALL överskådsenergi och vi galopperade även i kanten på stranden så vattnet skvätte överallt :-)
Jag ÄLSKAR den känslan av att inget kan stoppa en i den snabba galoppen och att känna vattnet skvätta upp i ansiktet :-D
Vi fick även publik haha och ja dom fotade och höll på :-)
Idag så var jag på ridskolan och vi hade voltige det var rätt kul :-)
Jag tyckte att det var lätt och kul men nog inget jag skulle börja med :-)
Men det var väldig kul och jag tyckte det var enkelt även i galopp vi ställde oss på knä i galopp och släppte händerna i galoppen och ja sådana lätta saker men det var väldigt kul :-D
Imorgon blir det en tur med Sandra efter skolan :-)
Ses!!

Av Ida - 12 november 2015 19:52

Hej!!
Igår var jag på ridskolan och red Martini han var duktig men han var väldigt skänkel död och sökte hela tiden efter stöd så när lektionen var slut så hade mina fingrar väldigt ont och speciellt ringfingret :-$
Idag så var det skola och efter det så stack jag till stallet :-)
ÄNTLIGHEN en dag då inte det var regn eller grått :-D
Sandra har varit väldigt sjuk ett bra tag nu på grund av att hon håller på att "gå in i väggen" så det har varit väldigt jobbigt och ännu jobbigare blev det när jag ser att hon försöker vara stark och inte vissa hur sjuk hon är o min närhet..... Hon är som en stora syster för mig så det är jobbigt att veta att hon inte mår bra.... Hon har inte kunnat rida Lady på 13 dagar så hon har fått ståt (fick reda på det idag) och Amber har villat i kanske 7 dagar jag rider ju varje torsdag, lördag och söndag om inget annat inträffar så ja.... :-)
Idag så tog jag både Amber och Lady :-)
Amber fick följa med som handhäst då jag inte hade hunnit ta båda innan det skulle blivit mörkt och innan min buss gick så ja och då Lady är den som kan "kontrollera" farten bäst av Amber och Lady så blev Lady hästen som blev riden för hade man ridigt Amber hade stackars Lady inte hunnit med :-/
Ses!!

Av Ida - 9 november 2015 19:25

Hej!
Vet att jag varit väldigt dålig på att uppdatera :-(
Men har inte hänt så mycket :-/
Men ja har inte varit i stallet så mycket på grund av värdet :-/
Men var där i söndags för att jag hade kompisar i lördags så då kunde jag inte sticka till stallet :-)
Men i söndags så var inte Sandra i stallet så det blev att jag tog ut Amber på en skritt tur och typ två trav sträckor :-)
Då det storma så jag inte kände för att trava så mycket och då jag även hade Sidepull på Amber och hon villade dagen innan så tog vi det lungt :-)
Hon var lite spidad men inte värre än att hon lyssnade när man drog i henne ;-)
På sträckan via gröstorp och till Tobisvik så har dom tappat hö till korna så Amber tycke det var super och stanna och åt ;-)
Ses!!

Av Ida - 5 november 2015 18:26

Hej!
Nu rådfrågar jag er vad tycker nu rött hår eller blont som jag hade förr?
Ses!

Av Ida - 2 november 2015 19:30

Hej!!
I går så deltog jag i hubertus och blev så jäkla stolt över Amber då hon kom 6:a bland stor hästarna och hon har ju nästan precis fått föl (6 månader sedan) och desutom nästan blivit igångsatt (för 5 månader sedan) efter att ha ståt i 3-4 månader när hon väntade föl :-)
Hon är så duktig och hon försökte sticka med mig hela tiden under ritten så när hon väll fick springa på upploppet blev hon överlycklig!

Vi hade kunnat komma 5 eller 4 men under upploppet så styrde någon in sin häst framför Amber och saktade ner så där förlorade jag minst 10 meter då allt gick så snabbt och när jag kört förbi henne så blev Ambers steg snabba och bestämda då hon såg hästen framförs rumpa och hon han upp nästan jämsides när målingen kom och den framför mig låg nästan järsides med den över mål så ja lite surt att missa en eller två placeringar på att hon styrde in sin häst framför Amber......

Men jag blev så jäkla stolt över att komma 6:a då hon fortfarande är ponny och är 1,45 hög och hon tävlade mot 1,60- 1,65 hästar :-)
Nä är riktigt stolt över henne :-D
Min lilla tjämpe hon kände att jag blev hel taggad och att mitt adralin pimpade i hela kroppen innan upploppet och hon blev lika dan som jag haha vi båda ÄLSKAR att race'a asså det är så jäkla härligt! :-D
Asså jag blir helt spidad bara över att tänka på det :-D
Ses!!

Presentation


Den 13 Mars 2001 kom jag till jorden. Mina intressen blev hästar. Hoppas att ni kommer följa mig här på min blogg

Enjoy :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards