caballosa

Alla inlägg under februari 2014

Av Ida - 25 februari 2014 16:47

Hej!
Har pluggat i flera timmar!! :-(
Från jag kom hem och till nu!
I morgon så ska jag och min kompis sticka till stallet och glöma alla läxor och problem!! :-D
Lady och Soda har tappat skor båda två så vi får ta Amber och Sissy :-)
Ses!

Av Ida - 24 februari 2014 18:27

Hej!
Är så sjukt tröt :-S
Jag har bara pluggar hela dan :-S
Lärarna tjatar om att jag måste kämpa för jag ligger back i skolan pappa är son en tiger och hoppar på mig och blir arg när han hör att det går dåligt.....
Är så tröt på Sally snack allt lärarna säger nu förtiden bli till " blablablabla" och pappas ord också...... Så jag sticker till farmor och farfar varje dag efter skolan :-)
Längtar till onsdag :-D
Måste dra maten är klar!
Ses!

Av Ida - 23 februari 2014 19:19

Hej!
Är sjukt glad för Amber är bra igen :-D
Jag och Sandra skulle rida Sissy och Soda idag men Sissy var halt.....
Så Sandra sa att vi kunnde rida Soda och Amber i stället så jag sadla Ambrr och gjorde henne i ordning hon var glad och spännd för hon har ju inte blivit riden med sadel och träns sen två tre månader tillbacka :-)
Sandra kolla ju på hur Amber rörde sig och när vi ridigt halva turen så säger Sandra "vi kan nog börja rida Amber igen hon rör sig fint" och då hade vi travat typ tio meter.
Jag höll på att gråta av lycka jag så jag svara "va kan vi!?........ Ja!" Och la mig över Ambers hals för att Sandra inte skulle se tårarna :-D
Sen tog vi en galopp och jag lätt Amber sträcka ut för hon tog tyglarna också :-D
Det var så sjukt härligt :-D
Jag och min kompis ska ut och rida på Onsdag med Amber och Lady tror jag hon ska få rida Amber och jag ska rida antligen Soda eller Lady tror det blir Lady :-)
Idag så såg jag och Sandra två rådjur vi var två tre meter i från dom :-D
Sen blev dom rädda och sprang som väg :-)
Jag längtar att sitta på Ambers rygg igen och låta henne få springa på :-D
Amber behöver inte mjuk starta för hon har en bra grund konditon och springer hela tiden i hagen men hon ska ju inte få gå för långt och för snabbt nu i början :-)
Hon har fått tjockis mage ;-)
Ses!

Av Ida - 22 februari 2014 13:45

Hej!
Idag så var det fint väder :-D
I går ös rengnar det :-(
Idag red Jag och Sandra på en all i allo tur för vi red lite på ena rundan och sen lite på ena rundan :-)
Jag red Soda idag och Sandra red Lady :-)
Vi hoppade natur hinder och det var sjukt skoj :-D
Hade inte hoppat Soda alls men så hopps vi ett träd som fälts ner av vinden och han tog super fina skutt över typ 60 cm var hindret :-D
Sen red vi vidare och på vägen hem så hade jag och Sandra tävling med hästarna och det var sjukt kul :-D
Jag och Soda blev stolta förlorare :-D
Lady är en arab och mycket snabbare hon startade i galopp när hon var två år.....
Vissa tar sådant sariöst som vinna eller försvinna då blir det aldrig på riktigt skoj.....
Jag tycker om att åka runt och köra tävlingar men om jag inte vinner så blir jag inte helt i från mig utan rättare sakt glad för då vet jag vad jag måste jobba på :-)
Och är det bara en tävling på skoj så blir jag ännu mer latare på att vinna:-)
Måste dra bussen går snart!
Hejdå!

Av Ida - 21 februari 2014 20:46

Hej!
Idag fick jag rida Soda det var så sjukt kul :-D
Jag fick han att galoppera i vatten på stranden och det var så sjukt kul det också :-D

Här kommer svaren på fråger jag fick:
1. Vilken häst älskar du mest efter Amber?

Svar: Sissy men på ridskolan så finns det en ponny som heter Elvis som jag alltid varit såld på :-)

2. Var hittar du dina snygga kläder?
Älskar dom!

Svar: Tack! Ullared,stallshoppen i Tomelilla, ibland Höök och så tar jag kläder jag inte använder hemma i från:-)

3. Din värsta avramling hittills?

Svar: Första gången jag ramla av Amber och slog i huvudet hårt och skarpa upp hela armen hon typ skena med mig..... Eller när jag red Elvis och han bocka samtidigt tvär nita så jag ramla av och slog i huvudet och rulla runt.

4. Vilken är den bästa och närmsta personen i ditt liv?

Svar: Sandra och Emelie tror jag....

5. Hur många gånger har du trillat av??

Svar: Oj eee tror 17 :-)

6. Dressyr eller Hoppning?

Svar: Hoppning

7. Rida ut i skogen med kompis eller ensam?

Svar: Eee kompis tror jag...... Det är skönt att rida ensam ibland men jag är en person som tycker om sällskap :-)

8. Sommar eller vinter?

Svar: Sommar! :-)

Vinter är mysigt men föredrar sommar :-)
9. Stallet eller hemma?

Svar: Stallet! Lungt ;-)

10. Hej!
Jag tycker sjukt bra om din blogg :-D
Det måste vara jätte jobbigt med detta med Amber och Sandra och allt..... :-(
Men hoppas du inte slutar kämpa :-)
Jag hoppas att du för står att vi dom fortsate följa din blogg förstod hur jobbig det var och att vi tror på dig!

Svar: Tack betyder väldigt mycket

Kul att ni ville fråga :-)
(Fråger från många olika)
Ses!

Av Ida - 20 februari 2014 16:41

Hej!
Vet att jag tappat många följare men tänkte att ni måste ändå ha någon fråga :-)
Så snälla fråga jag svarar 100% ärligt:-)

Av Ida - 20 februari 2014 09:18

Hej så sjukt ledsen att jag inte bloggat på två dagar det har varit så mycket med Lady hon hållde på att slå i hjäl sig igår och var jätte jobbig i för går och så var jag med min kompis på bio och när vi kom där i från så var jag sjukt tröt och somna när jag la mig i min säng för att villa......
Jag såg att Lady skulle vara dryg i går och tog in henne i horsekipp men hon flippa ut och blev galen och hon är ju så sjukt beroende av Sissy så hon fick för sig att hon skulle hoppa ut men staketet är ju över två meter och hon kan inte hoppa så högt så hon landa mitt bland alla planderna och en bröts och jag kunde inte röra mig av skräck...... Men hon reste sig upp igen och galoppera iväg och haltade inte så hon blev ju inte skadad som tur var jag kollade även igenom henne men hon mådde bra :-)
Jag och min kompis Emelie kolla på Fozen tillsammans och hållde på att dö av skratt åt Olof :-D
Jag håller på att lära Soda massa trick som att snurra runt och träla sig i uppvisnings ställning och vi har kommit en bit på vägen :-D
Ja jag ska skärpa mig som sakt men ni måste ha förståelse att det kan bli körigt för mig ibland när sådant händer :-)
Ses!

Av Ida - 17 februari 2014 14:43

Hej!
Är ute i hagen och mysr med stona :-)
Skit vad det blåser idag! :-(
Ingen hit när man är i stallet starna blir så rädda :-(
Sissy fick fri spel idag när jag var ute och red henne och kasta sig åt alla hål och tanker för hon blev rädd för allt :-(
Men hon var så sjukt duktig bort sett från det för hon galopperade 6 gånger själv manet och det var en härlig galopp :-D
Det var så konstigt för hon blev bara rädd när vi skritta när vi trava och galoppera så var hon helt underbar men man kan ju inte trava och galoppera hela tiden :-)
Dom anndra hästarna har fått ståt idag dom har gått hårt nu i tre dagar och Sissy har ståt i två dagar så hon var pigg :-)
I morgon så ska kan antligen till mitt stall och rida Lady och longera Soda,leda Amber och rida Sissy då ska alla hästar ut :-)
Eller så skulle jag följa med min ena kompis till hennes stall och rida med henne det bros på om hon som äger hästarna åker bort eller ej :-)
Jag gjorde upp ett schema som ska följas denna veckan och dom dagarna det är --- på så kommer Sandra hem och vi rider tillsammans :-D
På torsdag så rider jag till skogen och hälsar på en familje med lem han bor i skogen och har en hage och har tjatat på mig att jag ska komma och hälsa på. Så kan jag ställa hästen i hagen så länge och komma in :-)
Så det ska bli kul ska ta med mig ryckt borste och grimma och grimskaft så jag kan fånga Lady sen och ryckta av henne :-)

Schema!

Måndag: Lady villa, Soda villa, Sissy gå, Amber leda.

Tisdag: Lady gå, Soda "gå" springa i runpenen, Sissy gå, Amber leda.

Onsdag:-----------------

Torsdag: Rida till skogen med Lady, Soda "gå"/villa, Sissy villa, Amber leda/villa.

Fredag: Lady villa, Soda gå/villa bros på om han går på torsdag, Sissy gå, Amber leda/villa bros på om jag hinner.

Lördag:---------

Söndag:--------



Är inne hos Soda nu ses!

Presentation


Den 13 Mars 2001 kom jag till jorden. Mina intressen blev hästar. Hoppas att ni kommer följa mig här på min blogg

Enjoy :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards