caballosa

Alla inlägg under september 2015

Av Ida - 27 september 2015 20:26

Hej!!
Idag så vakna jag 06:00 och la och drog mig i 30 min innan jag insåg att jag inte kunde somna om :-)
Så då gick jag upp klädde på mig och tog en maka innan jag cykla till stallet så jag har där 07:21 hehe så då passade jag på att packa :-)
Byte sadelgjord och schabrak och satt på svanskappan på "hopp" sadlen :-)
Sen hämtade jag Lady och började ryckta henne och helt plötsligt var Sandra där :-)
Så hon hjälpte mig med att fylla på hönät och sätta in mat och vatten i släppen medan jag rykta Lady :-)
Och vid nio kom Harald och hämta oss :-)
Och när vi kom fram så gick jag banan som bestod av 30 hinder i varierande terräng :-)

Haha Lady var SÅ hetsig i framridningen :-D
Hon vägrade stå still om man försökte tvinga henne så backa hon eller virrade på huvudet samtidigt som hon kastade med kroppen haha eller varianten testa ryka tyglarna ut händer på mig ;-)
Så på framridning bilderna så ser man en häst som är genom svettig och en ryttare som drar allt hon kan haha ;-)
Och så fort någon trava eller galoppera blev hon bu helt bestat och gjorde ALLT hon kunde för att få komma ikapp :-)

Och när vi fick lov att starta så blev hon överlycklig och hoppa som en dåre inte för att det var mig i mot då jag slapp en häst som ville vägra hela tiden :-)
Så det ända jag behövde göra var att dra i henne ställa mig upp i hoppsist när det behövdes och klamra mig fast hehe inte för att jag lyckades så bra med att klamra mig fast :-$
Vi kom mot ett hinder i kanske lite hög fart och hon snubblar till efter hindret så jag tappar balansen och just då vill hon svänga höger när vi skulle åt vänster och jag lyckades få henne något någorlunda till vänster tills jag såg att vi var på väg mot ett träd och helt plötsligt la jag i dom mjuka löven! :-$

Hehe så japp då bra gick det och haha det värsta var att precis innan detta hände så tänkte jag "gud vad detta går bra!" Fast det var ju inte Ladys fel att jag ramla av jag kunde ju haft bättre balans jag vet inte om hon förstog mig men hon fick höra det mycket "förlåt gumman det var inte ditt fel" under hela rundan när vi kom snäfft i en sväng eller något annat jag vet inte men jag tror att Lady blev lungnare av att höra att man pratade med henne så det gjorde jag hela tiden "bra gumman!" Eller "så ja ta det nu lungt" eller "nu ska vi snart svänga Lady" ja med mer! :-)

Lady var SÅ duktig då hon ALDRIG varit med i en sådan tävling asså jo hon har ju varit med i hubertus men inte helt ensam i skogen utan någon att följa efter :-)
Haha på sista hindret vet jag inte riktigt vad som hände man hörde Sandra skrika "kom igen Lady!" Och jag sänklade på henne och hon ökade mer än gärna och på sista hindet så typ hoppa hon inte utan tog ett jätte galoppsprång och det sista hindret var rätt högt och jag bara sköt fram händerna och kände hur brätt det blev och hur fel det såg ut haha men jag rykte henne inte i munnen ich det var det som var målet med den fula tekniken :-P
Ååå jag är fortfarande kvar på banan jag känner Ladys iver i hennes kraft fulla galoppsprång och hur vi flygger över allt :-D
Ååå vi kom tvåa trots avramlingen men om jag inte hade ramlat av hade vi kommit etta :-D
Vi var i skogen i 11 min och den som van var nog typ 2-3 min förre mig så ja men jag kan inte vara mer än nöjd då värken jag eller Lady ALDRIG gjort detta :-D
Haha Sandra fota ju och ucsh fy vad fult det såg ut ;-D
Jag lägger ut bilderna när jag fått dom av henne :-)

Av Ida - 26 september 2015 21:02

Hej!
Idag så jobbade Sandra så då passade jag på att ta sovmorgon och ta en lång promenad med Lufsen :-)
Och kollade på en film :-)
Sen var det stallet som stog på listan hehe :-)
Idag kom även sakerna Sandra hade beställt en svanskappa till Amber en sadelgjord till Amber den har typ gel i sig och är super mjuk och även ett bett till Amber :-)
Sadlgjorden funkade mer än bra!! :-D
Vi skulle testa den ordentligt så vi tog inget ludd på den och det var inget skav efter men i fortsättningen kommer vi använda ludd :-)
Idag så red jag Toot och hon var väldigt lallig idag man fick inte riktigt kontakt med henne hur man än försökte men det är ju hennes hjärnskada som gör att hon blir så ibland :-)
Man kan ju inte bli arg på henne för något hon inte kan hjälpa!
Usch idag när vi red så såg vi på avstånd hur någon gick och vinglade över HELA bäcka vägen och benen vek sig för den och helt plötsligt la han i busken :-$
Och när vi red fram till han så sov han vi kände inte för att ingripa när vi hade hästarna där för en full människa kan göra vad som helt så vi ringde Sandras pappa och han sa att vi skulle köra upp där när vi hade kommit hem :-/
Ucsh när vi kom hem så sadla vi av och Sandra och hennes pappa åkte iväg medan jag gick med Lady Sandra tyckte att det var bäst att jag stannade och för den delen behövde Lady röra på sig lite innan tävlingen i morgon :-)
Vi ska delta i en terräng tävling imorgon :-D
Åååååå det var så söt när jag kom cyklandes så kom Toot och ställde sig och väntade på mig och Amber kom gnäggandes jag blev så glad att dom två jag tycker om visade samma omtanke tillbacka :-D
Ses!!

Av Ida - 24 september 2015 19:15

Hej!!
Hovis var hos oss igår och tog av skor på Toot och slog på fyra på Amber han värkte även fölisarna och Hannibal :-)
Så nu kan man rida Toot lite då och då och Amber som började bli öm och börjat få ont kan man nu rida på som vanligt med :-)
Idag efter skolan stack jaf till stallet :-)
När jag kom ditt stog Sandra och pyssla med Amber så jag gick bara ut om och hämta Tootsie..... Jag tror det blev bäst så för Tootsie är ofta jätte jobbig när man är först och Sandra rider ofta först så dom hade nog blivit ovänner :-$
Och jag ville dessutom rida Tootsie idag då det var hundra år sedan :-D
Och oooo vad hon var busig!! :-D
Man märkte lite i traven att hon var busig men i galoppen så bocka hon typ var varanat steg :-D
Och när vi galoppera på en small gräss stig så red Sandra först på Amber och Tootsie la Amber i rumpan hela tiden hur jag än gjorde och bocka och när Amber öka det minska så kom ett bock språng och så ökade hon massa :-D
Haha det var så kul :-D
Vi galoppera även i en backe och hade lite "tävling" och Toot ansträngde sig upp för halva backen och sen resten av halvan bocka hon sig igenom i en hög fart :-D

Åååå jag ÄLSKAR när dom är så busiga och bara för att dom är glada och inte för att dom vill ha av en eller har ont :-D
Jag och Sandra pratade även om att ta med Tootsie till ridskolan någon gång :-D
Jag tror att hon skulle tyckt att det var super kul att få vara med hon hade nog varit jobbig i början men sen hade hon nog lungnat sig och varit hur fin som helst tror jag jag vet inte det finns ju ingen garanti ;-D
För så är hon hemma ibland :-)
Sandra sa även att hon är lätt att flytta och är snäll på nya ställen :-)
Men det blir bara dressyr eller markarbetes veckerna då hon inte är lätt att hoppa och inte vet hur man gör :-$
Sandra sa att jag fick ta med henne på hoppningen också och träna men ja jag tror att jag och hon hade blivit jätte ovänner då :-$
Och jag vill inte bli arg på henne när man reser iväg då kan hon ju koppla att man blir arg och tvingar henne till saker och det vill jag inte att hon kopplar att resa iväg med :-)
Ses!!

Av Ida - 19 september 2015 16:12

Hej!!
Igår så hämtade Sandra och Britt-Marie (Sandras mamma) driekt efter skolan och så körde vi mot marianalund :-)
Och så sov vi över på ett vandrarhem och Lady fick stå i ett stall i närheten :-)
Och idag gick vi upp 4:30 och gjorde iordning allt och körde dom 15 min till tävlingsplatsen :-)
Dom red 8 mil idag :-)
Lady och Sandra skötte sig bra :-D
Dom kom till och med 2:a och på prisutdelningen så fick dom även best condition och med det menas att man har den häst som är i bäst kondition och är fräschast på HELA tävlingen :-)
Så Lady och Sandra var super duktiga :-D
Så stolt över båda!! :-D
Ses!!

Av Ida - 17 september 2015 16:25

Ni vet ju att jag gillar en kille i min klass..... Men nu har det blivit värre.... Jag har fått konkosens och dessutom så gillar en annan kille mig med men han är jag inte ett dugg intresserad av han finns på sista bilden.... Och han jag gillar ger mig ibland singnaler så det känns som att han gillar en och ibland inte.... :-$
Åååå jag blev så arg igår för att hon son också gillar han sa på ett fint sett att hon ville ligga med honom och han fattade det och sa att hon var den sissta i värden han ville ligga och vara tillsamman med...... Men så blev hon arg på mig då jag var påväg till min buss och han sprang efter mig och typ krama mig..... Och så på ridningen igår så skrek hon över hela ridhuset "Du behöver inte hångla med Oliver!!" Liksom wath det var en jäkla oskyldig kram visst den var lång då vi snacka samtidigt men det var bara en kram..... Så ja hon skrek det så hela ridgruppen och alla föräldrar inklusivt mina hörde :-/

Om jag inte suttigt på häst ryggen hade hon fått sig en sådan jävlen så hon aldrig vågade utra sig igen..... Men nu var jag ju fast i sadlen vi hade ju precis hoppat upp och kollat Stigläderna :-P
Haha och idag fick hon så hon teg :-)
För på lunchrasten så va jag och Metta med killarna och då så la han sig i mitt knä så jag hade mitt huvud mot hans hals och ja fy fan vad jag njöt.... :-)
Och då la hon kommentaren "ska ni inte gnida näsorna mot varandra!" Och jag kände hur han vred sitt huvud och tittade upp och så "gned" vi näsorna mot varandra :-)
Vet att det inte var något jätte "WOW!!" Men vi har facktiskt bara känt varandra i en månad och hon fick så hon teg :-)
Asså när man är med honom och han gör något så mysigt så vill man bara att tiden ska stå still..... Haha idag så sa till och med en av killarna att det kändes som att jag och han var ett par.....
Jag kan inte rå för det jag känner mig bara så hel när jag är med honom det känns som om något som saknas i mig blir helt.....
Ses!!

Av Ida - 12 september 2015 20:26

Hej!
Nu har jag hamnat i denna jäkla fälla igen!
Kärlek asså vart ska man ta vägen...
När man har obesvarad kärlek.... Jag trodde jag skulle svimma igår när hon tog min hand men det var tyvär inte av kärlek utan av att han gjorde ett test :-(

Han skulle se hur tjejer renderade när en kille tog dom på olika ställen adda alla ställen förutom dom privata.... Och jag blev hans test doka jag trodde jag skulle dö.....

Asså hjälp!!

Hur ska jag förklara för honom att jag gillar honom jag har bara känt honom i en månad och hans bästa tjej kompis kommer att bli rasande!
Mmm och det blir ett problem då jag och hon är en av mina kompisar och även en bra en :-$
Han skrev till mig ikväll så ja hehe blev helt varm.....

Jaja idag har jag varit i stallet och det var så mysigt :-)
Amber var super mysig men super dryg ;-)
Hon dansa i sidled hela rundan och låssades bli livrädd och hoppa på stället när en traktor var 4 meter i från oss hon är ALDRIG rädd för traktorer annars ;-P

Jag mös även med Abby och Sissela dom la ner i hagen och jag passa på och kela med dom lite :-)
Ååå Hannibal ska säljas..... Det finns en galopp tränare som har sakt att hon vill ha han det ända är att det ska fixas några papper sen åker han :-)
Ses!!

Av Ida - 10 september 2015 18:24

Hej!!
I söndags kväll så ringde pappa och bad mig komma hem och passa hunden (Luffsen) då Lotta fick åka in på sjukhus..... Och där har hon stannat till idag (torsdag).
Och då min bror som är 13 år och är som en jätte bebis!!
Så har jag fått ta hand om allt här hemma när inte pappa varit hemma..... Jag blir bara så arg! Han är ett år yngre men better sig som 7 år yngre!!
Idag så tog jag en sväng ut till stallet och hälsade på hästarna :-)
Det var så avkopplande att komma ut om och bara klappa på dom :-)
Älskar att komma ut om till hästarna och bara vara :-)
Ses!!

Av Ida - 5 september 2015 18:02

Hej!!
Idag så tog jag och Sandra en liten tur med Amber och Lady :-)
Amber var super duktig hon drog inte speciellt mycket jämfört med vad hon brukar göra :-D
Hon till och med stärkte på halsen och bad om mer tygel så hon kunde sträcka mer på halsen och då gav jag efter så länge hon inte ökade :-)
Det var en gång hon blev lite stirig och det var när vi red på trubbel då var det bara att sitta ner för då tältade hon typ så vaggade man med så lungt bara för att hon stressar upp sig behöver inte jag göra det ;-)

Hästarna var duktiga idag det ösregna i mellan åt men dom gick på så fint :-)
Själv blev man blöt in till trosor och allt men ja ja så länge Amber är glad är jag glad :-)
Vi bött även bett idag många på galoppen brukar ha det och så kan hästen snurra på några små saker så dom hästar som håller på mycket med tungan brukar tycka om det :-)
Det värkade som Amber tyckte om det :-D
När vi kom tillbacka till stallet så gjorde i ordning hästarna och sen var det igenklighen meningen att man skulle försöka ta sig hem då man var blöt och inte ville bli sjuk...... Men som VANLIGT så kunde inte mamma hämta mig och hon visste inte när hon kunde hämta mig heller och vidare......

Ååååå vad jag blir iritterad var ända gång så..... Så jag hoppas på att jag inte blir förkyld eller sjuk nu......
Alicia sickade och fråga om jag var i stallet och fråga om hon och hennes kompis fick komma upp om och kela med hästarna så dom kom upp och så myste vi lite med hästarna :-)
Ses!!

[Bild]

Presentation


Den 13 Mars 2001 kom jag till jorden. Mina intressen blev hästar. Hoppas att ni kommer följa mig här på min blogg

Enjoy :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards