caballosa

Alla inlägg under oktober 2014

Av Ida - 31 oktober 2014 18:58

Hej!!
Idag har varit en bra dag denna med faktiskt :-D
Hittade bilder från hubertusjakten yey ÄNTLIGHEN :-D
Idag tog vi en vanlig runda aaa nästan i alla fall ;-)
Vi hoppa väldigt mycket vi har börjat göra det sedan hubertus :-)
Haha vi har hittat ett hinder till som är ungifär 60-65 på ena sidan och på andra 50-45 Amber var så rolig för hon vägrade först två gånger och så sa jag till Sandra "rid du först så hon får motivation att följa efter" och jag hade rätt så fort Lady försvann så fick jag fört hålla in och få Amber så still tills Lady kommit över sedan bryde jag mig inte om hur fort hon galopperade för efter hubertus så vet jag att hon kan hoppa i en rätt hög hastig het :-)
Haha första hoppet blev över en meter och väldigt brett ;-)
Så det var bara att hänga med så gott det gick :-)
Och så hoppade vi ett hinder som jag hittade en gång värdens minsta stock hehe ;-)
Efter varit där så var det busen hem och gå upp till en kompis som behöver hjälp med sin häst och efter det så gick jag hem nu är jag lite trött ;-)
På söndag så blir der haväng med våra hästar buuussss :-D
Alma ska rida med oss det ska bli super kul :-D
Här ser man den super coola hästen med rosa man och svans :-)
Ses!!

Av Ida - 30 oktober 2014 20:24

Hej!!
Idag har bara varit en sådan dör super dag :-D
Efter skolan (klockan 3) var slut så hämtade Sandra mig och så stack vi ut till stallet :-)
Jag fick skumtomtar av henne yey ;-)
Sedan så "plågade" jag Amber med alla borstar jag hade i hennes tyckt låda ;-)
Efter det kom min ena kusin ut och fick pyssla med Sissy 20-30 minuter :-)
Och så ville hon se mina och Ambers trick och när någon vill se vad jag lärt Amber på egen hand så tackar man inte nej så jag visade två-tre trick :-)
Efter det kom Harald (min lådsas pappa) och så körde vi iväg till ridskolan med lilla Amber :-D
Amber var hur duktig som helst och ja gick som ingen ting fast det var barbacka på ett nästan främmande ställe som hon varit på två gånger innan :-)
Min ridlärare älskar Amber hon tycker hon har en skön style :-)
Efter lektionen så var det som vi aldrig hade ridigt Amber var lika pigg när vi gick in som ut :-)
Sedan när vi kom hem fick Amber sin lilla belöning två stora morötter och en stor hand musely :-)
I morgon så ska jag ditt och källa med henne igen ;-)
Ses!!

Av Ida - 28 oktober 2014 15:51

Hej!!
Idag så slutade jag ett och ni kan aldrig gissa vart jag befan mig efter det ;-)
Som vanligt så stack jag till stallet :-)
Idag var en av dom roligaste hemma ritterna på länge :-D
Inte för det hände något särskilt vi tog en tur och så hittade vi några hinder och hästarna blev laddade och kom ihåg hubertus antaglighen men fy vad kul det var :-D
Haha Amber har hoppat dom hinderna en gång innan och hon trodde att hon viste PRECIS vart hon skulle :-)
Haha denna gången hade hon rätt men ibland har hon fel ;-)
Ja på torsdag så får Amber följa med till ridskolan om det inte händer något på vägen :-)
Och då blir det barbacka :-)
Ses!! :-D

Av Ida - 26 oktober 2014 16:28

Hej!  


Idag har det varit en dag då man skiter i och anstränga sig så jätte mycket   

Har sådan jäkla tränings värck i skoldror och mitt ena ben som jag skadda mig i om ni minns när jag hoppade runt på krykor   

Ni som inte läst sedan dess eller bara inte hängde med den tiden så var det ju så att jag red Amber barbacka i hackamore när vi precis ridigt igång henne efter någon månads villa pugrund av skadda...... Men så i alla fall så var Amber så snäll så jag bestämde mig för att ha en liten lungn galopp men det slutade med att jag flög rackt in i ett stacket och hon trampa mig på foten så jag fick en mjukdelsskadda och hon trampa mig även på knäet men ja det var inget så som känndes men så var jag dum nog att börja gå och rida inna foten blev läckt   

Så om ni någon gång råkar ut för en skadda så villar er tills skaddan är HELT läckt! Även om ni blir mobbade för ni hoppar runt på krykor eller folk skrattar åt eller sparkar undan krykorna för er! Var starka då blir allt bättre för er skadda......

Min fot och knä är inte bra i nu och det pajade jag i våras jag har prata med folk och dom säger "ja för du började anstränga foten så snbbt så kan det ta flra år för den att bli helt åter stäld och att få upp alla dom musklerna du hadde där innan"  Så ja et känns surt men så är det när man inte alltid är så rädd om sig själv  

Cyklade upp till stallet och tvättade träns och sadlar efter gårdagens roliga händelse   

Rycktade Amber och möss lite gran med henne hon tyckte det var super mysigt   

Om två veckor så kommer det en överaskning till oss  

SES!!!!

Av Ida - 25 oktober 2014 22:05

Hej!! :-D
Asså gissa om jag är glad!? :-D
Hubertus blev trots allt som hänt bra det slutade på Ambers rygg :-D
Vi hittade en JÄTTE JÄTTE stor och spetsig sten i hennes hov (Sandra hade glömt kratsa hennes hovar då hon blev halt) och den var spetsig och hade skaft men så fort vi tog ut den slutade hon halta och vi longerade henne och höll på utan att det blev något resultat på haltand :-D
Så jag fick rida henne och hon var SÅ duktig jag var där i mot jätte nervig men Amber höll sig cool så då släppte nerverna :-)
Stackars Sandra som fick sitta på ett nerv vrack där i mot ;-)
Lady var så övertaggad så hon var överallt och ingen stanns både jag och Sandra tyckte det var konstigt i och med att hon är sten cool på distans tävlingarna..... Jaja så glad och stolt över mitt lilla hjärta :-D
Då vi hamnade 6-7 bland STORA fullblod som var galoppörer och Amber var den minsta hästen så det känns bra :-)
Det var en häst som hade rosa man och svans för att stödja canser coolt!!
Målgång första bilden :-)
Ses!!!

Av Ida - 25 oktober 2014 22:03

Hej!! :-D
Asså gissa om jag är glad!? :-D
Hubertus blev trots allt som hänt bra det slutade på Ambers rygg :-D
Vi hittade en JÄTTE JÄTTE stor och spetsig sten i hennes hov (Sandra hade glömt kratsa hennes hovar då hon blev halt) och den var spetsig och hade skaft men så fort vi tog ut den slutade hon halta och vi longerade henne och höll på utan att det blev något resultat på haltand :-D
Så jag fick rida henne och hon var SÅ duktig jag var där i mot jätte nervig men Amber höll sig cool så då släppte nerverna :-)
Stackars Sandra som fick sitta på ett nerv vrack där i mot ;-)
Lady var så övertaggad så hon var överallt och ingen stanns både jag och Sandra tyckte det var konstigt i och med att hon är sten cool på distans tävlingarna..... Jaja så glad och stolt över mitt lilla hjärta :-D
Då vi hamnade 6-7 bland STORA fullblod som var galoppörer och Amber var den minsta hästen så det känns bra :-)
Det var en häst som hade rosa man och svans för att stödja canser coolt!!
Målgång första bilden :-)
Ses!!!

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Av Ida - 23 oktober 2014 16:00

Hej!
Allt jag kan säga är att jag inte vill någonting just nu igenklighen :-(
Fick reda på idag att Amber fortfarande är halt så det blir ingen hubertus :-(
Jag kance får låna Olle av Alma men ja han behöver lung och ro i och med att han just kommit till haväng.... Så ja......
Som det ser ut just nu så blir det ingen hubertus för mig :-(
Och jag kommer nog ALDRIG komma ut och tävla med Amber när vi hade skrivit in oss på hubertusjakten så började hon få skav av sadelgjorden och när vi löste det så blev hon halt i stället asså något vill inte låta oss tävla!! :-(
Och jag har även fått i insikt om att det nog aldrig kommer bli någon distansritt för mig.....
Det kostar för mycket och det kommer nog bli lika mycket skader och förhinder som nu..... Det kance kan bli små tävlingar lite gran.....
Ses!!

Av Ida - 20 oktober 2014 19:10

Tjena tjena!!!
Idag så har det väll varit en vanlig tråkig måndag......
På lunchen så stack jag till mina kompisar i 7A.... Jag passar inte i min klass jag är i men hade nog passat i 7A :-)
Jag har träffat många av dom på benka-di och så har jag två bra kompisar där med som jag har varit med under skol tid har kommit många av dom i 7A nära i vänskapen :-)
Jämfört i min nya klass där jag inte hör ihop med någon asså kan snacka med alla och så men hör inte ihop med någon på det visste...... Fick många vänner där men sedan hittade dom någon annan dom ville vara med istället så ja är typ ensam varg tyvär..... Väldigt utanför......
Efter skolan stack jag till farmor och farfar och plugga :-)
I morgon är det elevens val sedan är det nog stallet ;-)
Ses!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards