caballosa

Alla inlägg under mars 2014

Av Ida - 30 mars 2014 20:55

Hej!
Har lite tips på vardags saker :-)

Hur man kan göra pälsglans änkelt och utan att åka till affären och köpa det :-)
1. Man tar en flaska som msn inte är rädd om/ aldrig kommer använda igen
2. Ta vanligt balsam i båten
3. Full den nästan helt med vatten
4. Rust den/skaka den ungefär i 30 halvtimme-1 timme så allt lösser upp sig


Nästa tips är inom magicborst så msn får bort all päls och smuts i den :-)
1. Ta en hink med vatten du behöver bara fulla den till halva eller mindre i hinken
2. Lägg i magicborst i vattnet och lått dom ligga där i ungefär 10-15 minuter
3. Ta upp den och slå den i något tills vattnet är slut i den
4. Doppa den igen och håll på så tills all päls och smuts är borta


Det var några tips från mig som jag brykar göra :-)
Ses!

Av Ida - 29 mars 2014 19:22

Hej hej!
Idag har jag och Sandra ridigt på stranden :-D
När jag kom på morgonen så sa Sandra "jag har en överraskning till dig" och jag satt genast nosen i blött för jag blir så jäkla nyfiken och så sa hon "vi ska rida på stranden" och jag höll på att hoppa av glädje :-D
Så vi satt i gång och hämta Amber och Lady sadla och tränsa dom och lasta dom :-)
Sen körde vi till borby strand :-D
Vi red i en timme och 9 minuter :-D
Jag skrämde livet av en som var ute och gick :-)
Jag kom i super fast och man hörde tydligt hovslagen mot den våta sanden men hon märkte oss inte fören vi var bredvid henne (asså inte brevid brevid henne utan typ 10-8 meter i från på bredden) och hon hoppa upp och skrek av rädsla så jag vände om och bad om förlåtelse men hon bara skratta och sa att det var lungt :-)
Sen hade jag och Sandra tävling..... Hon van :-D
För Amber var jätte trött och är inte i den kondisen :-)
Sen red vi ut i vattnet och det var jätte kul för vi kunde till och med galoppera i vattnet och det var en som stanna och fota oss :-D
Vattnet flög och hästarna hade örona fram och vi skratta så det blev ju super bilder men vi får aldrig se dom för vi stanna inte och fråga om hon kunde skicka dom utan fortsatte och vi känner ju henne inte heller :-)
Haha när vi hade tävling så tappa Sandra sin shal så hon ska få en av mig i morgon :-)
Måste dra ses!

Av Ida - 29 mars 2014 19:21

Hej hej!
Idag har jag och Sandra ridigt på stranden :-D
När jag kom på morgonen så sa Sandra "jag har en överraskning till dig" och jag satt genast nosen i blött för jag blir så jäkla nyfiken och så sa hon "vi ska rida på stranden" och jag höll på att hoppa av glädje :-D
Så vi satt i gång och hämta Amber och Lady sadla och tränsa dom och lasta dom :-)
Sen körde vi till borby strand :-D
Vi red i en timme och 9 minuter :-D
Jag skrämde livet av en som var ute och gick :-)
Jag kom i super fast och man hörde tydligt hovslagen mot den våta sanden men hon märkte oss inte fören vi var bredvid henne (asså inte brevid brevid henne utan typ 10-8 meter i från på bredden) och hon hoppa upp och skrek av rädsla så jag vände om och bad om förlåtelse men hon bara skratta och sa att det var lungt :-)
Sen hade jag och Sandra tävling..... Hon van :-D
För Amber var jätte trött och är inte i den kondisen :-)
Sen red vi ut i vattnet och det var jätte kul för vi kunde till och med galoppera i vattnet och det var en som stanna och fota oss :-D
Vattnet flög och hästarna hade örona fram och vi skratta så det blev ju super bilder men vi får aldrig se dom för vi stanna inte och fråga om hon kunde skicka dom utan fortsatte och vi känner ju henne inte heller :-)
Haha när vi hade tävling så tappa Sandra sin shal så hon ska få en av mig i morgon :-)
Måste dra ses!

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Av Ida - 28 mars 2014 18:59

Hej!
Denna dagen har bara gått som den ska :-D

Förutom en liten sak min kompis skada sig men förutom det så :-D

Jag och min kompis stack till stallet och tog Lady och Amber på en tur och det gick super!

Amber var helt borta i planeringen och ville springa men jag sa "Nopp"

Red runt och bara körde igenom henne och märkte att kontakt övningarna hade gett resultat :-D

Hon körde ner nosen till marken och arbetade på mina och hennes villkor :-)

Blev så sjukt stolt och lycklig över min lilla ponny :-D

Vi har lång väg kvar men har redan kommit långt på vägen :-)

Min kompis vet hur mycket jag kämpar och donar med henne och blev också jätte glad för min skull :-D

Min tjocka ponny :-D

Av Ida - 26 mars 2014 07:27

Hej!
Kom hem jätte sent igår från stallet så jag han inte blogga :-(
Det var så jävla hemskt väder igår :-(
Men det blev mys i stället för att rida byta täcken och pyssla i sadel kammaren :-)
Gjorde till och med rent våra magicborst så nu är dom rena och fina :-)
Ett tips till att göra rent dom steg
1. Lägg dom i vatten
2. Låt dom ligga där i minst 5-10
3. Ta upp dom och slå dom på något så päls och smuts ramlar av
4. Doppa dom igen och håll på så tills pälsen och smutsen är borta ;-)

Det funkar jätte bra :-)
Måste dra min lektion börjar snart :-(
Ses :-)

Av Ida - 25 mars 2014 14:00

Hej!
Förlåt att jag inte bloggat på men vecka :-(
Har haft mycket med plugget och har ju hoppat runt på kryckor så många har mobbat och hållet på för det.....
Det fanns en som sparka undan mina kryckor och snäste "kan du inte lägga kryckorna så ingen går på dom!!" Och jag hade lagt dom så ingen kunde gå på dom!
Och sedan skratta hon när jag hoppa upp från trappan men jag är mer mogen än hon så jag bara lätt henne hållas!
Alla hatar henne förutom hennes tre kompisar som avgudar henne och tycker att hon är så cool när hon är elak till alla andra!
Hoppar inte på Krykor längre :-D
Måste dra ska till stallet!
Ses!

Av Ida - 17 mars 2014 18:25

Hej!!
Då var första dagen avklarad på kryckor ;-)
Som tur är så har ju jag skit snälla kompisar som hjälper mig och ställer upp :-)
Vissa snällare än andra :-)
Det var inget brutet eller någon spricka som tur var utan en mjukdelsskada :-)
Vet inte hur länge jag måste ta mig fram på kryckor :-(
Doktorn sa tills det kändes bättre..... När jag kom till skolan så hade jag först varit på sjukhuset och komma där staplandes på kryckor är inte så kul alla som tittar på en och alla sonderande blickar och deras tassel...... Så ja.....
Måste dra!

Av Ida - 16 mars 2014 19:47

Haj!!
Idag så har inget gått speciellt bra:-)
Red först Soda och han bara drog och höll på men han blev trött till sist så då kunde jag arbeta han ordentligt:-D
Sen tog jag och Sandra en tur med Amber hon gick med Nonne och jag red på Amber barbacka med hackmor :-)
Sen så börja jag trava Amber och så tyckte hon att det var så kul så hon fatta galopp först lungt och fin och sedan öka hon!!
Och så var hon igång och jag satt som en galning och drog i henne men med hackamor är det menings löst..... Och så kom hon till ett stacket och tvärnitat och lyckades trampa mig på foten rätt på knölen så nu blir det linda och kryckor..... Och så sprang hon i väg och jag landa ju på ett stacket och rätt i ett björnbosk näste där la jag säckert i en halv minut innan jag börja röra mig och det är ganska sent och jag sa när jag la där "nu springer Amber hem" och jag hade så rätt hon stog och hålde på med Soda...... Så vi fånga henne och jag hoppa upp igen och red på det fältet igen jag kunde knappt röra foten men jag är inte den som klagar utan jag bet ihop och fortsatte :-)
Sandra fråga även om jag ville ha chos hem men jag sa nej och cykla hem om man kan kalla halt ramla och trampa och långsamt fam så okej ;-)
När jag kom hem så halta jag in i trägorden av smärta och satt cycklen och när jag kommer till yterdörren så möte jag pappa och hans oroliga ögon och han fråga ju vad som hänt och jag svara och berätta vad som hänt och så vissar jag svullnaden...... Vi gick in och jag ducsha och sen linda han foten......
Ja inte drieckt tur dagen idag men man kan inte alltid ha tur :-)
Mamma vill köra till sjukhus och rönka foten men jag tycker att det är onödigt....... Det är bara så att jag älskar Amber trots detta jag kommer aldrig lämna henne jag kanske har en spricka i foten men den sprickan var hon värd!!...... Jag kan aldrig tänka mig en värd utan Amber!! Har video på av ramlingen den ligger på insta mitt användar namn: lillaida01 eller ponnyamber eller Facebook: Ida Märs eller videofymy: idamars ..... Måste dra ses!!

Älskar denna häst villkorslöst vad som än händer!! <3

Vad som än händer kommer jag alltid försvara henne!!

Presentation


Den 13 Mars 2001 kom jag till jorden. Mina intressen blev hästar. Hoppas att ni kommer följa mig här på min blogg

Enjoy :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards