caballosa

Alla inlägg under september 2014

Av Ida - 30 september 2014 16:38

Hej!!!
Slutade ett idag och stack genast till stallet efter :-)
Sitter nu i bussen på väg hem :-)
Idag så skulle vi igenklighen rida Amber och Lady tillsammans men så blev det inte...... Ambers skor var livsfarliga att ge sig ut med :-/
Och så tänkte vi "Jaja då får Sissy skritta med" men tror ni det gick NEJ för hon var JÄTTE svulen i ena frambenet :-/
Så henne fick vi linda och ta ut igen..... Så Sandra red Lady hemma idag lite hoppning det var jätte kul att se på för Lady var jätte busig hon bocka och höll på :-D
Sen bestämde vi oss för att trots allt så skulle vi rida Amber lite gran och det blev i raondpaden för där gjorde det ingen skillnad om man så har tappsko för det är ju så ojämt där ändå så :-)
Så vi tog in och jag red rundor på henne där :-)
Haha har börjat ha hackamore på henne det känns snällare på något sätt :-)
Nä i alla fall när vi red rundor där inne så tappa hon ena skon :-/
Och hovslagaren kan inte komma fören lördag -_-
Och antagligen blir det ett mördar pass på Amber och Lady på stranden på söndag :-)
Ses!!

Av Ida - 29 september 2014 20:17

Hej!!
Detta kommer bli ett VÄLDIGT fumligt inlägg så hoppa över om ni inte gitter....
Jag ser han galoppera runt i hagen hör han skrika bocka och stegra...... Han ser så nöjd ut ibland ser jag han stå och bara äta...... Kan man bli tokig av sorg??
Jag har inte vissat det inte sakt det till någon hur jag känner...... Jag har lådsas som ingen ting men mina synvillor börjar bli läskiga...... Jag känner hur han bofar på mig eller små nafsar som han brukade göra..... Ni förstår säkert att jag pratar om Soda?...... Jag har inte sakt det till någon men jag har lådssas vara så säker vara helt oberörd..... Men saningen är att jag vet inte vad jag själv tror..... Jag är förvirrad jag vet inte om han lever eller är död...... Jag skulle behöva prata med någon men ingen har viljat lyssna mamma lådsas som inget hänt pappa är inte intriserad av hästar och årkar inte höra på när jag bablar på...... Jag vågar inte prata med Sandra om det jag är rädd att allt ska bli fel och att hon ska tappa lusten att vara i stallet.... Jag är så förvirrad vet inte vad jag ska tro.....
Detta blev ett väldigt fumligt inlägg.... Jaja ses!!

Av Ida - 29 september 2014 15:29

Hej!!
Men dag avklarad i skolan..... Längtan drar ändå till stallet.....
Just nu är det buss tur hem :-/
När jag kommit hem så blir det läxa NOOO -_-
I morgon så är det skola och efter så drar planerna att försvinna till stallet om mamma kan tänka sig att köra ur och lämna käder :-)
Ja ses!!

Av Ida - 28 september 2014 16:07

Hej!!
Idag så hoppade Amber och jag vi kom upp till en meter :-D
(Vi hoppa inte så länge höjde snabbt istället)
Och efter en timmes vila så fick min lilla star gå igen :-)
Då red jag Amber och Sandra Lady på en kort runda :-)
Tyckte sund om Amber att hon skulle behöva ha ett kalt bett i munen igen så jag tog och hitta ett träns bland distans tränsen som inte hade nosrem och satt på ett hackamor där :-)
Enlighet mig så är distans träns bäst att ha hackamor på för annars så åker oftast tränset upp i ögonen på hästen :-/
Och det kan ju inte vara mysigt tänk om vi hade haft något som peta oss i öronen hela tiden någon drog i oss :-/
Vissa tänker ju inte på sådant och ser att det åker upp men bryr sig inte! -_-
Ja i alla fall Amber var jätte duktig/snäll fast jag hade hackamor:-)
Nu sitter jag i sadelkamaren och bara funderar på allt och inget :-)
Ska snart ge mig hem om det nu går för min trötta hjärna att göra annat än att vilja gå runt i stallet och göra PRECIS allt och inget ;-)
Ses!!!

Av Ida - 28 september 2014 16:06

Hej!!
Idag så hoppade Amber och jag vi kom upp till en meter :-D
(Vi hoppa inte så länge höjde snabbt istället)
Och efter en timmes vila så fick min lilla star gå igen :-)
Då red jag Amber och Sandra Lady på en kort runda :-)
Tyckte sund om Amber att hon skulle behöva ha ett kalt bett i munen igen så jag tog och hitta ett träns bland distans tränsen som inte hade nosrem och satt på ett hackamor där :-)
Enlighet mig så är distans träns bäst att ha hackamor på för annars så åker oftast tränset upp i ögonen på hästen :-/
Och det kan ju inte vara mysigt tänk om vi hade haft något som peta oss i öronen hela tiden någon drog i oss :-/
Vissa tänker ju inte på sådant och ser att det åker upp men bryr sig inte! -_-
Ja i alla fall Amber var jätte duktig/snäll fast jag hade hackamor:-)
Nu sitter jag i sadelkamaren och bara funderar på allt och inget :-)
Ska snart ge mig hem om det nu går för min trötta hjärna att göra annat än att vilja gå runt i stallet och göra PRECIS allt och inget ;-)
Ses!!!

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Av Ida - 27 september 2014 21:46

Idag så blev det en lagom lång runda (lång för hästar som inte har distans kondis) och den var jätte mysig jag stall min lilla älskling idag (Amber) så Sandra fick rida Lady ;-)
Amber kändes fin och var snäll idag jej :-D
Hehe hållde på att ramla av idag.....:-/
Vi galopperade och så galopperade vi gemsides och så var båda hästarna jäkligt taggade så började Lady sparkas och Amber fick panik och skulle rusa iväg och av min egen rädsla så släppte jag efter på tyglen så hon kunde öka men i hennes panik glömde hon sätta fram frambenen...... Hon höll på att gå omkull alla benen var nere i maken förutom ett back ben och på något jäkla vänster så lyckades hon få upp oss med ett ända ben..... O_o
Asså jag fattar inte hur.... O_o
Efter någon timme så hämtade jag henne och var ute och gick en runda hon var SÅ underbar så jag funderar på att bara ta rep runt halsen på henne nästa gång och ge mig ut...... I och med att jag fortfarande är helt såld på frihets dressyre ;-)
Mitt mål är ju att kunna gå med henne utan något hehe en dröm som borde läggas på hyllan hehe..... -_-
Men hon var så mysig för när vi kom hem och kommit in i hagen så tog jag av griman och klappa av henne och när har gick vidare i hagen så började hon följa efter mig :-D
Jag satt även på Sissy idag i hagen och lätt henne gå runt och beta asså jag har inte suttigt på henne på evigheter det var så himla mysigt :-D
Ja ses!!

Av Ida - 27 september 2014 21:45

Idag så blev det en lagom lång runda (lång för hästar som inte har distans kondis) och den var jätte mysig jag stall min lilla älskling idag (Amber) så Sandra fick rida Lady ;-)
Amber kändes fin och var snäll idag jej :-D
Hehe hållde på att ramla av idag.....:-/
Vi galopperade och så galopperade vi gemsides och så var båda hästarna jäkligt taggade så började Lady sparkas och Amber fick panik och skulle rusa iväg och av min egen rädsla så släppte jag efter på tyglen så hon kunde öka men i hennes panik glömde hon sätta fram frambenen...... Hon höll på att gå omkull alla benen var nere i maken förutom ett back ben och på något jäkla vänster så lyckades hon få upp oss med ett ända ben..... O_o
Asså jag fattar inte hur.... O_o
Efter någon timme så hämtade jag henne och var ute och gick en runda hon var SÅ underbar så jag funderar på att bara ta rep runt halsen på henne nästa gång och ge mig ut...... I och med att jag fortfarande är helt såld på frihets dressyre ;-)
Mitt mål är ju att kunna gå med henne utan något hehe en dröm som borde läggas på hyllan hehe..... -_-
Men hon var så mysig för när vi kom hem och kommit in i hagen så tog jag av griman och klappa av henne och när har gick vidare i hagen så började hon följa efter mig :-D
Jag satt även på Sissy idag i hagen och lätt henne gå runt och beta asså jag har inte suttigt på henne på evigheter det var så himla mysigt :-D
Ja ses!!

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Av Ida - 26 september 2014 17:56

Hej!!
Idag har nog varit den bästa på länge jag fick ÄNTLIGHEN träffa Sandra!!
Vi tog en härlig tur på två bbbuuuusssssss hästisar ;-)
Jag tog Lady för Sandra ville ha Amber och jag bryr mig inte för att jag alltid har Amber i övret :-)
Haha Lady både bocka och stegra sig idag och då menar jag en riktig stegring hon var jätte nervös och laddad i och med att hon ståt så länge och är redo för 12mil så hela hon var bara ett stort energiknyppe ;-)
Och så red jag med repgrima idag hehe tur att hon är så snäll som hon är hehe..... Ibland är jag lite förvirrad hehe -_-
Så när vi skulle trava upp för en backe så bocka hon upp för en backe hehe..... Det var facktiskt kul med busiga hästar lite bocka och stegringar ;-)
Och när vi trava först så var det en plastpåse som la i en kant (den var knappt synlig) men hon lyckades se den och tvärnitat och stog still i två sekunder innan hon reste sig Sandra satt så här ":O" rätt läskigt när jag fick höra vad som hände för jag han aldrig uppfatta vad som hände..... Men jag ryckte henne inte i munen i alla fall hade ju grimma som tur var :-)
Vi kan inte rida ut mer inte fören vi skaffat eller fått någon som vill hyra in någon för Sissy blir ensam och hon blir helt hysteriskt och hon har/ hade föl i magen och om dom blir nervösa eller jätte rädda så kan dom kasta fölet...... Så ja....
Ses

Ovido - Quiz & Flashcards