caballosa

Alla inlägg under december 2013

Av Ida - 31 december 2013 18:04

Hej!
Blir bara ett mini inlägg för våra gäster kommer bilken minut som hälst.
Va i stallet idag :-)
Mocka och trimma Soda :-)
När jag gick ut i stonas hage så hade Amber näse blod :-(
Vet inte varför.
Gästerna kom nu måste sticka.
Ses!

Av Ida - 30 december 2013 19:36

Hej!
Idag har jag varit i stallet från klockan 7:40 till 16:15 så man kan säga från början till mörkret till slutet på mörkret..... Sandra är inlagd igen på sjukhuset hon mår inte bra (Privat) :-(
Så efter jag mockat och gett Soda mat och ätit själv så ringde jag Emelie för det som hände sisst så hon fick rida Sissy igen och för att jag inte ville vara själv.
Och vi red Sissy och Lady sen hade jag lite lekton för henne på Sissy för ja Sissy fjanta sig på åkern där vi flög av och små stegra det var 15 cm från marken..... Fast i går gjorde hon inget med mig när jag red där.
Sen åt vi sen sopa vi stall gången.
Haha vi hade ryckt tävling och jag van jag gav Emelie poäng först och gav henne 9 av 10 och sen han hon min tio och ett halft :-)
Sen red vi barbacka på Lady.
Släppte in Soda och ja små pratta i mellan som alla andra.
Ses!

Av Ida - 29 december 2013 21:08

Hej!
Förlåt att jag inte skrev i går...
Jag var på Ridlägger och var jätte tröt så jag kom hem och ducha och sen åt jag sen gick jag upp på mitt rum och la mig i min soffa för att villa men jag somna i stället.... Sorry....
Jag red två schäkckar först red en som heter Mustang och vi red markarbete (har tyvärr ingen bild på honom) :-)
Sen red jag en som heter Chappen och han är jätte pigg så bara dom äldre med mer erfarenhet (jag är en sådan på min ridskola) får rida honom och jag hoppade 80 cm utan problem och en av elevernas mamma kom ner sen är vi suttit av hästarna och berömde mig och sa att det så så enkelt och proffsigt ut och då kännde jag varmen sprida sig i kroppen :-)
Idag red jag Lady och det gick sådär för hon var jätte stressig och vägra lusna på mina hjälper och ja hon är ju in avlad och det visste inte Sandra när hon köpte henne så ja det finns inte mycket att göra jag menar man kan inte bli arg på Lady för det är ju inte Ladys fel att hon är in avlad....
Och sedan red jag Sissy och hon var sjukt duktig idag och jag märkte en sak på henne idag och det var att hon fått rätt bra kondis på kort tid för i somras så hade hon stått i två till ett och halft år och hade defenetift ingen kondis..... Så idag så trava vi på fältet och hon får stanna när hon vill för hon får lätt ont i benet om msn pressar henne för hårt. Men idag så sprang hon jätte länge och jätte mycket och sedan på vägen hem så lusna jag noga och Sissy flåsa inte bara jätte lite och det gör alla hästar efter en lång trav. Men känslan av att det är JAG som gett henne kondisen på helt egen hand för Sandra har inte tid att rida henne så det är bara jag som ridigt henne och tränat henne och lagt upp hennes träning och utfört det :-D
Ska till stallet i morgon :-)
Ses!

Av Ida - 27 december 2013 19:03

Hej!
Har varit med min kompis Emelie :-)
Vi hade jätte kul som vanlig vi dampa först inomhus sen gick vi ut och ja vi cycklade med min hund Cindy och sen gick vi ut igen :-)
Det hör till mig och Emelie att dampa inomhus först ;-D
I morgon så ska jag på ridlägger :-)
Det ska nog bli mysigt :-)
Och på söndag så ska jag till mitt eget stall :-D
Ses!

Av Ida - 26 december 2013 17:33

Hej!
Har varit i stallet hela dan vi bytte träns på Sissy och hon kändes mycket bättre och snällare med det betet :-)
Skrittade Lady barbacka utan bet en liten tur och hon var också jätte snäll och lunkade bara på :-)
Fick min julklapp av Sandra också ett jätte fint blott schabrak :-D
Min kompis sickade ett sms som fick mig att bli glad jag tog inte foto utan kopiera för att ja det hade varit typ två tre foton om jag hade fotat så här skerv hon:
--------------------------------------------------

Du ska veta att du är den starkaste och grymmaste personen jag vet! Du bryr dig inte om vad andra tycker, Du är stark, modig ja allt är du! I snart 13 år har vi känt varandra, vi har lovat varandra #ridningtillsjagdör
Jag och ingen anan har en chans, Du är fin och vacker en riktig kill magnet! Folk kan hota om vad som helst med det är fortfarande du som vinner. Du lever livet. Y.O.L.O
Du visar varje dag power.

Stanna stark!??
Du är redan grym ??
Du har redan vunnit??
För att du är Ida??
tjejen som aldrig föll till botten??
--------------------------------------------------

Jag blev jätte glad en sådan lyckad dag pluss ett sådant fint sms :-D
Ses!

Av Ida - 25 december 2013 09:52

Hej!
Ett jätte förlåt för att jag inte blogga i går var först i stallet sen kom jag hem och gjorde ve mig sen stack vi och när jag skulle blogga så fick jag ett sms av mitt bredband att min sorf var slut på denna månaden... :-(
Men i går var det värdens bästa dag för jag fick skritta på Amber och jag trodde att jag skulle spricka av glädje:-D
Till och med en som jag är lite osams med för att hon snacka skit om mig backom min rygg kunde inte ens förstöra dagen fast hon försökte.
Sen tog jag in Soda i horsekipp han kändes inte som vanligt men det gjorde mig ingenting så jag myste med han i stället :-)
I dag kommer jag inte häller kunna blogga för jag ska i väg klockan ett så jag har inget nätverk tills vi kommer hem kan se om jag hinner blogga det bros på hur sent allt blir :-)
Här har ni någon bild på vad jag fick.
Ses!

Av Ida - 23 december 2013 19:54

Hej!
Har haft jul tre dagar på rad nu så är det när man har skilda föräldrar så just nu är jag och firar jul och i morgon ska jag också fira jul och i över morgon så jag är rätt nöjd redan nu med jul firandet :-)
I morgon ska jag sticka till stallet och ha lite jul mys med Sandra och hästarna :-D
Sandra ska få två pannband som jag gjort själv ett skal till mobilen och ett par ule strompor och ett par vantar :-)
Det ena med änglarna är till Sandra fota bara det ena och det andra är till min bästa kompis Emelie som hon ska få i jul klapp:-) (hon vet om vad hon ska få vi pratade och då sa jag att jag kunde göra ett pannband till henne så kunde hon få det i jul klapp)
Måste gå mamma kalar men ses!

Av Ida - 21 december 2013 20:21

Hej!
Fira jul idag med min pappa ska fira jul den 24 med mamma i år :-)
Jag fick det jag önskat mig sen i somras :-D
Ett betlöst träns :-D
Sen körde vi julklapps spelet det går till på olika sätt i olika familjer :-)
Om ni vill veta mer om julklapps spelet så skriv i kommentarer så skriver jag hjärna ett inlägg om hur man/vi spelar det :-)
Det första Sandra gjorde i dag när jag kom till stallet var att ge mig en jätte kram och säga att hon inte var arg för att sakerna gick i sönder bara vi inte var skadade så det kändes jätte bra:-)
Vi hittade faktiskt stigbygglen och det andra det var någon snäll person som hade hängt det på en stolpe så vi såg det på vägen hem så jag fick rida med jätte långa stigläder idag längre än dresyr ryttarna så jag fick stå på tå hela rid turen ett riktigt äventyr snora
dom även tre varv men ja man få faktiskt ge och ta så jag bet i hopp hela rid turen :-)
Så det var skönt att hitta mina stigläder :-)
Ses!

Ovido - Quiz & Flashcards