caballosa

Alla inlägg under maj 2014

Av Ida - 21 maj 2014 15:31

Hej!
Igår så red jag och Sandra i tre timmar man kan fatta att hästarna har distans kondis för när vi kom tillbacka efter turen så börja dom galoppera och trava i hagen :-)
Vi såg en gris som var på promenad och den gick fram till oss så vi fick sitta av för hästar hatar ju grisar det gör ont i deras näsborrar :-)
Sen tog vi en lång gallop på 200 meter typ för många hästar hade det varit tufft men för Amber och Lady är det inget för dom har ju distans kondis och kan gå långt och snabbt:-)
Amber var helt underbar kunde rida henne på långa tygglar och med en hand helt underbart hon skygga heller inte :-D
Ni skulle sett dimman den var sjukt cool! ;-)
Den typ rörde sig och var på marken :-)
Sen tog jag och Sandra en runda på ungefär en timme på Sissy och Soda :-)
Ses!

Av Ida - 18 maj 2014 07:02

Hej!
Jag är så sjukt ledsen (nu igen!) att jag inte blogga igår men det var så här jag och Sandra var ute på lång tur så det tog två och en halv timme så jag var rätt sliten efter det :-/
Men kul var det i alla fall :-D
Jag red på min trogna lilla ponny (Amber) och Sandra tog Soda :-D
Hästarna var helt koko igår när vi skulle ta en lungn gallop så tog dom betten och flyg galopperade :-/
Och helt plötsligt så kom en stock som dom ville hoppa över men jag och Sandra ville rida förbi..... Dom hade aldrig klarat hoppa den den var snne och gör och gick uppåt..... Som tur var så fick Sandra kontol på Soda (Hon red först) och lyckades styra förbi och då sakta Amber ner lite och jag fick kontroll på henne med :-)
Vi red förbi där Sandra jobbar och lånade galopp banan och jag fick testa att rida runt där med Amber i tre varv det tyckte jag var lagom för vi hade ju ridigt i två timmar fast jag hade lätt stannat där i evigheter :-D
Jag hade typ dressyr läder när vi red på galopp banan :-D
Sen tog jag och Sandra en tur på Sissy och Lady i skritt jag tog Lady och Sandra tog Sissy på en barbacka tur :-)
Nä nu måste jag sticka om jag vill hinna till stallet! ;-)
Ses!

Av Ida - 13 maj 2014 17:15

Hej!
Det blåser sjukt mycket! :-/
Men det årna jag med att ta en tur på min älskade lilla ponny med Sandra :-D
Amber sköte sig jätte bra idag behövde inga tyglar näst in till så dom mest bara hängde :-D
Vi har fått ett föl på vår ridskola!:-D
Den heter Lakris och är nu en dag gamal :-)

Av Ida - 10 maj 2014 15:48

Hej!
Idag red jag och Sandra till skogen? :-D
Men jag årkar inte hålla på och rengöra tränset sen (lat vet jag tar den niten på mig ;-) ?)
Så jag fråga Sandra om jag fick använda det gröna distans tränset som jag så sjukt många gånger suttit och pillat på och älskar?? :-)
Och hon sa ja och jag byte bett och satt på martongalen där och båda jag och Sandra höll på att dö när vi såg hur fin hon blev?? :-D
Amber sköte sig utmärkt idag och när vi kom hem så bytte vi hagar? :-)
Synd att det varit så fult/konstigt väder idag? :-/
Men men man ska inte klaga det har varit fint i mellan åt? :-)
Ses!? :-)

Av Ida - 7 maj 2014 20:44

Hej!
På detta inlägget kommer jag tömma alla mina känslor och tankar och det ska bli skönt men ändå konstigt men det är det värt..... Jag fick en intressant kommentar från någon Adinna och den fick mig att tänka och tänka om jag värklighen skulle våga prata om detta men så bestämde jag mig så det blev ett ja? :-)

Jag fick denna fråga för ett par dagar sedan.... Och svaret blir= Ja det kan man.... Jag känner det ofta och så har jag varit med om det mest sjukaste när det gäller detta...... Vissa av mina kompisar har vänt mig ryggen och blivit väldigt elak för jag sakt nej till att ge dom Sandras mobil nummer och sakt ner när dom frågat om dom får bli skötare där men det gör inget det har bara visat vilka som är mina vänner och inte och dom som varit elaka har jag dumpar i skön med massa annat skräp dom är inte värd min uppmärksamhet!..... Men det sjukaste jag varit med om är ändå..... Sandras föra skötare som skötte Amber gav sig på mig i skolan i för mina kompisar och folk jag inte kände och sa att hon hört att jag snackat skit om henne och jag är en sådan person som hatar folk som pratar skit om andra!..... Jag blev väldigt upprörd och fatta ingenting men bästemde mig också för att jag inte skulle bryta i hop framför henne och höll mig stark och stog på mig och hon är liksom 19 och då var jag 12 nu är jag 13 skulle fylla 13 om ett par månader...... Och hon ställde sig och bokstavligen skrek på mig!
Och sedan hämta hon fyra från min paralel klass som hade sakt till henne att jag snackat skit om henne och jag förstog med en gång att det var för jag hade sakt nej till den ända att bli skötare hos Sandra och då blev hon sur/arg på mig och gjorde på detta viset och tog med sina tre kompisar också bara för att sätta mig i skiten!..... Och till slut så rädda en lärare mig och sa till mig och gå till min lektion och prata med föra skötaren...... Hon fick sparken från sitt jobb (hon jobba i skolans kosk)....... Och jag var inte i stallet på en och en halv vecka och skolkade på måndagen för jag var rädd att stötta på henne!........ Det var/är min stora skräck men jag vet hur jag ska göra i den sitsen då och hur jag ska bete mig och jag ska inte vara omogen som hon var på torgen!...... Några veckor/månader sedan så skicka hon ett sms och bad om förlåtelse.... Jag säger att jag har förlåtit henne men det har jag inte..... Det hon gjorde är nästan helt oförlåtligt!..... När jag har fått en bild av en människa så är den svår att ändra!...... Och hon har skickat sms till Sandra för inte så länge sedan och bett henne slänga ut mig som skötare och ta tillbacka henne men då har Sandra blivit förbannad!





Ja det var det och nu är jag tom på känslor och det är skönt men jobbigt? :-/
Jag tänker aldrig lämna det stället och hästarna det är liksom mitt hem där jag jag har min trygghet där jag kan vara jag och visa vad jag kan och går för!
Ses!

Av Ida - 5 maj 2014 19:19

Hej!
Har skrivit MÅNGA gången men det har inte lakt ut sig så jag vet inte om detta lägger ut sig? :-(
Hoppade Amber här om dan och det gick super bra och samma dag blev hon skadad (inte när jag red henne)? ;-(
Sandra åkte väg på distans tävling och blev godkännd? :-D
Ses!

[Bild]

Av Ida - 5 maj 2014 19:17

Hej!
Har skrivit MÅNGA gången men det har inte lakt ut sig så jag vet inte om detta lägger ut sig? :-(
Hoppade Amber här om dan och det gick super bra och samma dag blev hon skadad (inte när jag red henne)? ;-(
Sandra åkte väg på distans tävling och blev godkännd? :-D
Ses!

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Presentation


Den 13 Mars 2001 kom jag till jorden. Mina intressen blev hästar. Hoppas att ni kommer följa mig här på min blogg

Enjoy :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards