caballosa

Alla inlägg under februari 2015

Av Ida - 28 februari 2015 19:54

Idag stack vi till Ystads nya badhus och där träffade jag även några kompisar :-)
Imorgon blir det stallet :-)
Asså det är inte som förr att gå till stallet det är inte samma tagg att vilja åka ditt och göra saker och det är för att Sandra ALLTID åker hem runt 12 och typ stressat igenom det det får man ofta höra "herre gud klockan hinner vi det?"
Och jag är en sådan jag vill inte alltid åka så tidigt men när Sandra åkt hem så är det ofta saker kvar som man behöver vara två på ex. Rida igång Tootsie och sådant..... Det var som föra veckan då fråga jag henne om hon ville ha hopplektion för mig och Lady i och med att jag måste tävla med Lady nu så vill jag träna men det blev ju aldrig för mockningen var klar runt 9 halv 10 och sedan så hämta vi hästarna och sedan rycktar vi dom och sedan rider vi så vi är ju ofta tillbacka halv 11 och sedan gör vi i ordning och sedan är klockan 12 så ja det blir ju inte mycket mer så har börjat tröttna på samma gammal vanliga rottin....... Börjar värklighen tröttna på den..... Jag har inte tröttnat på ridningen utan samma saker händer samma snack samma samma samma och samma...... Jag är sådan att jag vill inte ALLTID ha samma rutin utan ibland vill jag knäcka rutinen och köra på något helt annat.....
Ses!!!

Av Ida - 27 februari 2015 21:38

Hej!!
Idag blev det långt ifrån som planerat.....
Det blev istället att hänga med några kompisar :-)
Och det blev så för att jag skrev till Sandra igår att hag kom efter skolan och så svarade hon idag att hon skulle till sjukhuset just då och då kännde jag att rida på en häst som inte blivit riden sedan söndags och dessutom rida den barbacka för den har vätska köttsår efter sadelgrorden......
Så efter det så sack jag hem och gick ut med min hund och när jag kom hem så var det bara jag och pappa hemma så då åkte vi till Kina restaurangen och åt :-)
I morgon så blir det badhuset tror jag:-)
Och på söndag blir det stallet :-)
Ses!!

Av Ida - 26 februari 2015 20:08

Hej!!
Nu börjar jag bli trött på att beklaga mig för jag är så sjukt dålig på att uppdatera...... Idag så red jag Chappen på ridskolan idag och det gick ganska bra :-)
I morgon så ska jag till Amber och jag känner lite sådär för att rida henne hon har inte blivit riden sedan söndags...... :-$
Så hon kommer vara väldigt stark och pigg och hoppa runt med mig och sitta barbacka på det blir inte kul......
Jag längtar till sommaren då ska jag få Sandra att ta massa bilder på mig ich hästarna eller att jag får låna hennes kamra för att fota hästarna jag ska även "boka in" min kompis till att komma och fota så ska jag komma och fota henne en annan dag :-)
Ska bli kul :-)
Nu undrar ni säkert varför jag har rubriken "Rektorn" och inte nämt något om det men nu kommer det ;-)
Det är så att jag vill ju byta klass men rektorn sa nej och nu när jag mår så dåligt så jag inte äns vill gå till skolan på morgonen så har jag bestämt mig för att prata med rektorn själv på helt egen hand i hopp om att hon ska kunna sätta sig in i min sitts och fatta att "oj hon mår värklighen inte bra och jag sa nej första gången" och hoppas på att hon ska fatta att hon säkert gjort fel innan detta misstag för det står i vår skol lagg att "alla elever ska trivas och känna sig säker i skolan" inget av det känner jag mig just nu och det är ju också därför jag inte alltid är på JIPPI humör för att blogga.....
Dröm ställe *_*
Ses!!

;-D

Av Ida - 21 februari 2015 20:24

Idag så har det regnat.... Men det hindra inte oss från att ta en ridtur :-D
Amber blir bara mer och mer jobbig att rida i samband med att hon får stå rätt mycket i och med att vi är rädda om bebisen allt man får göra om turerna är att sitta och ha dragkamp med henne och hon frustar och håller på som hon drar...... Men jag kan stå ur med det så länge hon får ett föl :-D
Hon ska ju Stellas av nästa månad någon gång har inte kol om det är i början eller längre in på månaden men hoppas på att jag kan rida henne på min födelsedag 13 men i och försig så är det en fredag och alla vet att att fredag den 13 inte är någon rolig dag nej usch tror inte jag rider henne för då kastar hon säkert fölet......
Ses!!

Av Ida - 20 februari 2015 12:53

Blev ingen uppdatering igår för efter ridningen så blev min hund sjuk hon åt inte bajsade blod så ja...... Tillbringade kvällen med henne istället försökte tryga i henne ris och så...... Men nu mår hon bättre och äter lite gran men fortfarande inte så jätte mycket aptit.... Igår på ridningen så hade jag Chapen :-)
Vi hoppade banna och han är ju alltid het men han var jätte rolig igår :-D
Min ridlärare och jag pratade också efter och hon sa att hon såg förändring på hur jag red sedan jag började rida Amber så hon sa att "Amber ridningen" hade hjälpt massa :-D
Jag vet att detta är lite skryt aktigt men jag brukar inte få beröm för hur jag rider.....
Idag så skulle jag haft sovmorgon men vaknade av barnen en halvtimme senare än vanlig uppgång så ja var måttlig iriterad..... Ikväll kommer släkten hitt och firar mig och några småsyskon :-)
Haha igår så lärde jag Amber att flämma på komando hon är jätte söt när hon gör det ;-)
Här kommer en bild på Hannibal när han var 2 timmar gammal :-D
Ses!!

Av Ida - 18 februari 2015 14:56

Idag så gav sig jag ich Sandra oss ut på en tur men vi bött hästar idag så jag red Lady och Sandra Amber :-)
Men det blev bara 20 min ritt för att Amber fick sådant jäkla kött sår av sadelgjorden..... Och vi fick vända om.... Men jag red Lady i dressyr i korallen (raondpaden) och i slutet fick jag henne att trampa under sig utan hjälp med hjälptygel :-D
Det kändes jätte bra för asså Lady är jätte svår att känna det på så jag fick kalla på Sandra som hjälp för att kodigera hur det såg ut :-)
Ska sticka till Ystad med min kompis Delicia och se på bio filmen Circklen :-D
Ska bli super kul :-)
Ses!!

Av Ida - 17 februari 2015 19:32

Hej!
Idag så tog jag och Sandra en tur på Amber och Lady :-)
Amber ska ALDRIG mer ha hackamore på henne...... Mitt finger svullnade 2 min efter traven och blev inte bättre fören typ en halvtimme sen....
Sedan satt Sandra upp på Tootsi med sadel först blev Tootsi helt stotig och hoppa runt och stegra sig och Sandra hade inte fått i ena stigbygglen....
Jag blev helt rädd..... Men sen blev hon sansad när Sandra satt kvar :-)
Ses!!!

Av Ida - 16 februari 2015 15:18

Förlåt för att jag inte uppdaterat men har mina anledningar i lördags så åkte vi till Malmö klockan 9 på morgonen och kom hem 12 på natten för vi var ju på Melodifestivalen..... Och i söndags så var jag bara så jäkla trött och när jag kom hem efter stallet somnade jag och sedan så åkte jag till mamma..... Idag har jag inte ridigt bara åkt ut och mockat..... För det så tråkigt väder och när Sandra nu inte mår så bra när hon är jätte förkyld så ät det jätte tråkigt att rida själv när jag vet på ett genom snitt hur ridturen kommer gå i denna blåsten.... Så ja idag så har jag bara mockat och suttigt på Amber :-)
Och sedan åkte jag hem och såg på "flicka" :-)

Ovido - Quiz & Flashcards