caballosa

Alla inlägg under november 2014

Av Ida - 30 november 2014 17:33

Asså jag blir bara så arg på samhället!!
Tjejer får rida men killar som rider ska behöva genomgå helt sjuka saker bara för dom gillar hästar!!
Men när en tjej gillar fotboll så är det fullkomligt ok/normalt!!
Jag känner en kille han hade värklighen talang och var ASS grym och han älskade att rida och hästar men han blev så mobbad och utstöt fast han även spelade fotboll så han slutade rida!!!
Är detta rätt???!!! :-@
Asså jag vill bara sätta mig och gråta av frustration!! ;-(
För i tiden så var det förbjudet för tjejer att rida och då red ju BARA killar!
Likadant när man kollar på tv på hästhoppning och sådant där ser man nästan bara killar och då undrar jag "hur mycket skit har dom fått ta??? Hur känner dom sig nu som mobba honom och ser hur bra han lyckads??" Asså det borde krypa i skinnet av skamsel och förnedring över att den lyckades bättre än den kance?
Aaa jag vet inte men så tycker jag, killar är ofta bättre på att rida än tjejer för dom brykar har mer att sätta i mot när hästen flamsar......
Blir bara så jäkla arg på samhället......
Var på barndop idag.....
Ses!!!

[Bild]

Av Ida - 29 november 2014 17:55

Hej!!!
Idag blev det en lång tur 3 timmar i sadeln eller rättare sakt 2 timmar och 57 minuter ;-)
Idag så försökte jag vara snäll till Amber och tog en repgrima under och tog av nosrämen men det slutade med att bara bettet blev använt ändå..... Hon var duktig till slut då jag fick mitt lilla snillespel efter 2 timmars bråk och tvingade henne gå i form trots smärtan i fingrarna och gå JÄTTE JÄTTE sakta..... Var det smärtsamt? Svar: JA SOM F*N!!! :-/
Men jag van!!! :-)
När vi kom hem så satt vi oss lite på Tootsan och jag fick testa henne för första gången :-)
Hon var hög men super snäll :-D
Kunde även trava och filma i början men det var OMÖJLIGT i slutet!
Här kommer en bild bomb!!
Ses!!!

Balbal var jätte avis för att jag tog hans mamma :-)

Av Ida - 28 november 2014 20:27

Hej!!
Idag så sluta jag tidigt och stack till stallet :-D
Det blev ingen ridtur idag bara lite mys och pys ;-)
Amber gilla det nog lika som jag men hon blev nig lite besviken över att det inte blev någon ridtur ;-)
Igår så red jag min ridlärares häst O_o
OMG hon är runt 1,70 eller 1,80 och jag som bara är 1,55 O_o
Det gick som tur bra fast mina stigbygglarna var jätte lång men vi tog oss över 70 cm utan problem :-)
Så känner mig rätt nöjd i och med att det var första gången jag red henne och för den delen har hon inte hoppat så jätte mycket på länge och jag hade långa stigbygglar :-D
Ses!!

Av Ida - 26 november 2014 19:28

Hej!!
Kom bara att tänka på en sak nu när jag hade tråkigt om vilka frågor jag fått :-)
En av dom är " Är du rädd för att ramla av" och svaret är "nej för jag ser det som en lärdom fast jag ramlat av och knappt kunde gå på ett halvår för jag fick en mjukdelsskadda och blev mobbad för jag hoppa runt på krykor så då kastade jag krykorna och gick på benet och det är nog det dummaste jag gjort..."
Så om ni ramlar av och måste hoppa på krykor var starkare än jag var för det kommer jag nog för lida för ett par år...... Och ibland kan jag knappt gå på foten men knipper igen för jag vet att det BARA är mitt fel!
Tror jag sakt det för men jag vet värklighen hur det känns och jag hade bara tur för Amber hade inte skor hade haft det så hade hon nog gjort en spricka eller i västa fall brutigt min fot :-$
Ussshh vill knappt tänka tanken.....
Ses!!

Av Ida - 25 november 2014 19:10

Hej!!
Jag är så glad att vi tog en längre tur föra helgen Amber har colat ner ett par snäpp :-D
Hoppas på en gyllebo tur på lördag :-)
Amber var jätte snäll idag igen :-)
Efter turen blev det puss kalas ;-)
Haha nej skoja bara men har lärt henne det :-D
Hon är så söt hon försökte typ överdriva och pussades med hela munen haha ska vissa kolla

Haha älskar den lilla hästen :-)
Byte även till ett lila träns för att hon är ju så söt i lila :-)
Ses!! :-D

Av Ida - 23 november 2014 19:35

WOW!!! O_o
Gör första gången på i alla fall två-tre veckor så har det varit behagligt att rida Amber! :-O
Hon var så härlig att rida :-D
Har börjat lära Amber puss går riktigt bra än så länge man har godis så gör hon nästan vad som helst ;-D
Men hon tycker dessutom att det är SÅ kul att hålla på med trick och sådant senast igår så gjorde hon något hon aldrig gjort förut och gjorde det som vi gjort det tussen gången :-D
Vi körde hov från rygen :-D
Det är tur för jag älskar också trick och sådant :-D
Ses!!!

Av Ida - 22 november 2014 21:23

Hej!!
Idag så var tanken och målet att vi skulle rida till gyllebo men så blev det inte hehe..... Det började ösregna när vi var i Örneberga så vi red en vanlig runda där i stället :-)
Amber var HELT tossig säker överlycklig att hon ÄNTLIGHEN fick komma ut på en "långtur" ;-)
Så det blev tre timmar med varierande terräng :-)
Hoppas hon har lite tränings värk imorgon så hon är snäll ;-P
Vi testade även vad Tootsi och Hannibal sa om att vi satt upp på henne eller Sandra satt och jag filma i hopp (båda jag och Sandra hoppades) om att hon skulle göra något bussssss :-)
Men hon var super snäll och det var ju bra och Hannibal gjorde inget han häller :-D
Ja det var nog allt som hände idag..... Asså jag blir SÅ glad när jag får snälla och fina kommentarer om bloggen och bloggandet :-D VARNING FÖR BILD BOMB ;-D
Ses!!!

Så duktiga :-)

Puss puss ;-*

Hallo vad är det här??

Nawww sista bilden men så söt!

Av Ida - 21 november 2014 19:19

Tor inte att jag kännt mig så vet inte bra på länge :-D
Asså det har inte hänt något speciellt utan bara känner en stor :-D idag!
Efter skolan så datadha blev det stallet OMG vilken siprase ;-)
Jag red Lady idag der kändes konstigt men man behöver variation och jag skojar inte om jag säger att jag inte ridigt henne på minst 2-3 månader :-/
Aj då :-$
Men när jag ser in i Ambers ögon så ser jag inte en häst utan en spegelbild av mig själv........ Så det är svårt att hålla sig borta från henne.....
Just nu så rinner mina tårar ner när jag kollar på Spirit....... I morgon så blir det nog långritt till gyllebo om inget annat inträffar och så ska vi rida Tootsi ska bli så spännande hon har inte haft någon på ryggen på två år!
Ses!!!!

Hallo ser du mig??

Ge mig mitt kraft foder!!

Hallå jag existerar också!! Kolla på mig jag är så söt och kan ett coolt trick :-)

Ovido - Quiz & Flashcards