caballosa

Alla inlägg under augusti 2014

Av Ida - 31 augusti 2014 20:21

Hej!!
Idag så var Sandra sjuk så jag cyckla en mil för att komma till stallet och jag hade inget luft i däcken.....
Jag och Alma tog en liten lungn tur på
Olle och Amber barbacka i repgrimmor:-)
Ja lite dåligt väder idag så....
Men ryktade ändå Soda :-)
Värkar som om hästarna ska tillbacka till gröstorp i morgon.....
I morgon är det skola igen....
Här kommer lite bilder från igår också:-)
Ses!

Av Ida - 30 augusti 2014 20:16

Hej!!
Idag så har Jag Sandra och Alma äntligen tagit vår långritt och det var både härligt och kul :-D
Vi stanna och ficka på ett ställe där dom hade gjort så man kunde binda upp hästen och även elda och sitta ner riktigt kul och mysigt ställe :-)
Idag så var Amber rätt snäll jämfört med igår där hon sprang in i saker och vidare......
Vi tog en lång härlig galopp som så klart blev en skoj tävling ;-)
Olle var lite busig och bocka idag och Amber och Lady är Amber och Lady busiga och skygga och hoppa och ja :-)
Vi fick även våra små ponnysar att gå utåt i vatten ;-)
Och ja något jag och Sandra tyckte var kul men inte Alma var när vi stannade på vår lilla pause och Alma tog av sadeln och så ställde han sig och bajsa på sadelgjorden så Alma fick gå ner till sjön och skölja av sadelgjorden =D
Haha ja annars så har dagen varit kanon =D
I morgon eller på Måndag så ska hästarna tillbaka till Gröstorp :-)
Ska bli skönt :-)
Jag fick en repgrima av Sandra igår asså så älskar den för Amber är SÅ SÖT i den :-D
Det är den gula på bilderna :-*
Ses!!

Av Ida - 20 augusti 2014 18:33

Hej!!!!
Gått tre dagar i skolan nu och det känns bra :-)
Har fått massa nya vänner och efter två år så har jag ÄNTLIGHEN sällskap i bussen :-D
Dessa tre dagar har vi inte gjort så mycket men i morgon börjar tyvär alvaret......
Schemat ser rätt okey ut förutom på torsdag där vi börjar 9......
Jag hade häldre börjat 7:50 som vanligt och slutat 1:50 som på fredag och annars slutar vi 3 och börjar 7:50.......
Igår stack jag till stallet och red Amber barbacka och det gick super bra :-D
Haha Lady stöd fodras och Amber är ALLTID lika sugen men denna gången våga hon sig på och smaka:-)
Fy vad jag frös som ni ser på bilden från igår :-S
Ses!!!!

Av Ida - 17 augusti 2014 19:10

Hej!!!!
Idag så har det bara regnat och regnat.... :-(
Men det har inte hindrat mig och Sandra att ta en härlig tur ;-)
Jag red Olle idag för Amber var ju blöt= hal och jag skulle ha regn byxor och det är = halt så ja...... Så det blev Olle och Sadel ;-)
Men min lilla älskling/Amber fick följa med som handhäst :-)
Ja blev det blev ett mini mini inlägg men ja det hände inte mycket mer idag....
Ses!!

Av Ida - 12 augusti 2014 20:42

Hej!!
Idag så tog jag och Sandra en rundra på Olle och Big ben :-)
Olle var så tröt när jag hämta han han la ner och vägra resa sig ;-)
Hannibal tyckte det var jätte kul ;-)
Här kommer en bild på honom och hans envis het ;-)

Sen blev det en tur på Amber och Soda (Lady va helt plötsligt JÄTTE halt utan anledning så vi tog Soda)
Amber har värsta kött såren på sidorna efter sadelgjorden så jag och Sandra sa att det blir barbacka tills det är helt bra det har blivit sådant sår på bara två dagar för hon fick det ena dagen sen stog hon i en dag sen tog jag en barbacka tur på henne och det gör ju inget på såret och sen idag så såg det rätt fint ut så vi testade sadel och ludd på sadelgjorden men fy :-(
Önskar att jag ALDRIG hade satt sadel på henne idag :-(
Så använder någon salva som ska vara super och det var den tills vi förstörde allt idag...... Några tips jag och Sandra tycker vi har gjort allt som går men vet ni något så SNÄLLA SNÄLLA skriv en kommentar!
Ses!

Av Ida - 12 augusti 2014 20:41

Hej!!
Idag så tog jag och Sandra en rundra på Olle och Big ben :-)
Olle var så tröt när jag hämta han han la ner och vägra resa sig ;-)
Hannibal tyckte det var jätte kul ;-)
Här kommer en bild på honom och hans envis het ;-)

[Bild]

Sen blev det en tur på Amber och Soda (Lady va helt plötsligt JÄTTE halt utan anledning så vi tog Soda)
Amber har värsta kött såren på sidorna efter sadelgjorden så jag och Sandra sa att det blir barbacka tills det är helt bra det har blivit sådant sår på bara två dagar för hon fick det ena dagen sen stog hon i en dag sen tog jag en barbacka tur på henne och det gör ju inget på såret och sen idag så såg det rätt fint ut så vi testade sadel och ludd på sadelgjorden men fy :-(
Önskar att jag ALDRIG hade satt sadel på henne idag :-(
Så använder någon salva som ska vara super och det var den tills vi förstörde allt idag...... Några tips jag och Sandra tycker vi har gjort allt som går men vet ni något så SNÄLLA SNÄLLA skriv en kommentar!
Ses!

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Av Ida - 9 augusti 2014 21:34

Hej!!
Idag har varit HELT underbart!! :-D
Jägorsro i morse Sandra tränade Big ben på banan :-)
Sen hem och rida Amber och Lady på en underbar tur idag så tog jag Amber;-)
Idag så skoja jag med min lilla star (Amber) så i galoppen så släppte jag tyglarna och ja hon var så mysig och tyckte det var så kul hon stack inte iväg eller något Sandra filmade men ja hon glömde summa och stängde av för tidigt så man ser kulturer av en häst och människa som sitter på men ja inte händerna i luften :-/
Haha fick en rolig bild på Sandra och Lady i alla fall :-D
Lady hatar hingstar och ska ja döda dom förutom när hon är brunstigt och så här gör hon:
PS. Svanskapan åkte av hållde på och dö av skratt ;-)
Ses!

Av Ida - 8 augusti 2014 21:27

Hej!!
Sorry för jag inte bloggat men har varit uppe i Ullared ett par dagar sedan Gotland så jag kom hem igår natt/ idag.......
Så jag stack ditt idag ett par timmar och ja jag och Sandra har redan planerat in schemat för i morgon och ja typ ett par dagar fram :-D
I morgon så blir det Jägorsro med Big ben och sedan blir det en runda på Lady och Olle och medan Sandra tar en tur på Soda så får Amber röra sig i randpaden (Amber är bra nu!!!!! :-D)
Haha idag så blev det bus med Amber och Lady Sandra hade Amber för hon har inte ridigt henne på typ en månad (hehe jag har ridigt henne för ja jag rycker om det) och så ville hon känna så Amber kändes bra med nya skor (hon har fått rundade back i stället för vanliga) och så var det invigning om hon var bra eller inte :-)
Men ialla fall så blev det lite bus Amber trava som en dåre och ja jag lätt Lady sträcka ut sig i trav hon med så hon och Amber hamna jämsides sen blev det tävling (jag och Lady la i täten hehe ;-) ) så kom vi upp i inte så snabb galopp typ medel och så blev Lady så glad så hon bocka haha :-D
Haha och hon gjorde det mjukt och fint så man ramla inte av men jag och Sandra ass garva :-D
Vi hitta två katt ungar idag :-D
Dom var nog en månad eller lite mer gissar jag på ;-)
Ses!

Presentation


Den 13 Mars 2001 kom jag till jorden. Mina intressen blev hästar. Hoppas att ni kommer följa mig här på min blogg

Enjoy :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards