caballosa

Alla inlägg under december 2014

Av Ida - 30 december 2014 19:10

Idag har det varit en mys/slö dag för hästarna kan fortfarande inte ridas :-(
Så idag efter jag och Sandra mockat och och ströt i lösdriften och fyllt på vatten så hade vi en tävling :-D
Vi gick ut i hagen och tävlade om vem som först kom upp på en av hästarna haha utan stol antlighen från marken eller deras "mat låda" som jag kallar det haha det är jo som det korna har i sina hagar :-)
Haha och jag lyckades hoppa upp först och på största hästen= Tootsi men det var ju inte från marken haha annars hade jag ju varit grym som en jockey ;-)
Och Sandra hoppa sedan upp på Amber :-)
Tootsan var jätte snäll hon bara "va sitter du där nu?? Jaja okej" men Hannibal blev inte lika glad han bara "hoppa ner från min mamma!!! Jag får ju hjärtinfarkt" sedan åkte Sansra hem....
Då gick jag ut till Amber i hagen och hoppade upp på henne det är så skönt att hoppa upp utan något :-)
För ett och ett haft år sedan när jag gjorde det så skena hon runt med mig så man fick hoppa av i farten nu tror jag att hon bara blir glad :-)
Det känns så hon kollar på mina fötter och och fortsätter äta och lyssnar fint på när man rider med kroppen förutom stanna singnalen.... Den lär hon nog aldrig lära sug eller rättare sakt hon vet vad det betyder men vägrar lyssna..... Jag tror att hon har ett starkt förtroende för mig men hon vet inte riktigt hur hon ska vissa det eller om hon vågar vissa det.... Jag märker det på små saker som många inte hade lakt märke till..... Som när Hannibal näfsa henne idag så la hon bara öronen back men när han rörde mig så blev hon jätte sur och bet honom...... Hon går efter mig när jsg släpper henne utan för hemmet....... Hon låter sig läras av mig..... Några få tal gånger om året kommer hon galopperande i genom hagarna när jag kallar.... Hon är tillgiven och låter mig göra vad som helst på henne men hon är inre förtjust när man ska ta bort ögongåsset ;-)
För ett och ett halft år sedan så var hon en annan häst mot mig.... Hon var inte tillgiven mot mig..... Bara trotsig för det mesta... Hon är trotsig i nu men inte på det visset.... I'm her's betekter..... I never give up her.... But never say never the com a day I most say godbye.... But i Will don't think with the now.....!
Det har börjat töa här nere.... So I hop we can ride to morning...
Jag har drunknat i Titanic den är så bra så jag aldrig vill sluta se den och jag tycker bara att Jack blir snyggare och snyggare såg även Romeo och Juliet idag den var ok men det bästa var ju att han var med i den filmen ;-)
Ses!!

[Bild]

Av Ida - 29 december 2014 19:02

Hej!!
Jag har fått ett beroende av Titanic har precis kollat på den :-)
Nu är jag tårfylld och wow vad Jack är snygg i filmen O_o
OMG håller på att få spader att han är i filmen och inte med en hehe ;-P
Idag så stack jag till stallet och nu har Sissy börjat vara inne nu inför april då Sodas antaglighen sissta bebis :-(
Vi har ju betäckt Amber med honom men det är så sjukt minimalt att det finns något dör så vi har inte äns brytt oss och kolla efter :-(
Men vi hoppas ju sjukt mycket för då är det Sodas sissta avkomma och Ambers första föl den kommer i så fall i juni.....
Idag så har det mest varit kell och mys och en lite tur för det är jätte lite snö och JÄTTE mycket is och vi har bara brudar på Amber och det är bara back så det går knappt att skritta :-(
Dom halkar vartannat steg :-(
Sandra ska ringa hovis idag så hoppas att han kan komma så fort som möjligt :-)
Fick ett Indianhackamore i julklapp så jag testade det på henne idag ich det gick super :-)
Fick även en hjälm och det behövdes har haft den andra i 8 år ich ramlat med huvudet först MÅNGA gånger :-$
Ridigt sedan jag var sex och är snart 14 :-$
Här kommer lite bilder på my sweetheart och mina andra sweethearts idag <3
Ses!!

Lady skulle vissa att vattnet var slut och kastade runt med spannen :-)

Ny hjälm :-)

[Bild]

Av Ida - 27 december 2014 20:46

Hej!!
Har inte alls varit aktiv denna veckan men vi har ju varit i Sälen och det har varit full role från man vaknat till man somnat helt seriöst :-/
I morgon blir det 80mil i bilen.... :-(
Vill inte känns som i går jag satt där 80 mil på väg upp hitt....
Det har varit en vecka med skidor och snowbord snöskoter och vidare... :-)
Det ska bli skönt att komma hem träffa både Amber och dom andra hästarna och Sandra och min hund som jag inte sett på två veckor och som är min ögonsten som Skinner klart Cindy.... Så klart är Amber också min ögonsten men hon är inte in på mig exakt varje dag varanan vecka..... Men jag träffar ju henne 3-4 dagar när jag går i skolan och så mycket jag kan när det är lov :-)
Det är snö där hemma nu så det ska bli att komma hem till det med :-)
Fick två bilder av Sandra idag det kändes skönt att se min älskade lilla polle och Lady så klart ;-)
Ses!!

Av Ida - 23 december 2014 18:42

Hej!!
I söndags så åkte man 80 mil i bil i ett långsamt tempo.... -_-
I vanliga fall så brukar vi köra på lite men nu skulle Lottas dotters kille köra och ja dom hade ett litet barn i bilen så dom skyllde på det HELA tiden så det blev 10-13 timmar i bilen... :-@
Åkte skidor HELA dagen i går från 9 till 5 sedan hem och iväg på afterski men jag gick hem efter en timme :-)
Idag så bytte jag till snowbord men har åkt skidor hela dagen innan jag bytte :-D
Det är rena drömmen här uppe snö ÖVERALLT :-D
Medan det BARA regnar i lilla simrishamn.... :-/
Jag hoppas att det är snö tills vi kommer hem igen men den odsen är så låg att det bara går att drömma.....
Men men.... Får njuta medan jag är här uppe ;-)
Men det får INTE vara snö i april!!
Då blir jag rasande för då ska Sissy föla :-$
Är så nervig det är inte så jätte lång tid trots allt nu december som snart är slut är ju julafton i morgon sedan januari, februari, mars där min stora dag är och man blir fjortn ;-)
Sedan är det dax :-$
OMG tror att jag är mer nervig än lilla Sissy :-$
Men det är ju inte hennes första gången för henne hon har ju fått två föl som jag vet om tror till och med att hon fått fler bara att jag inte kan namnet på dom hehe :-$
Betty hennes första och Pelle som står vid borby strand han är en kopia av sin pappa fast valack..... Lilla saknade Soda....
Det är första gången jag är med om föl från början och få se hur dom växer upp visst jag har varit med sedan Hannibal varit liten men inte helt från början och sedan så har jag inte sett han varje dag sedan han var för jag började inte träffa han fören han blev äldre :-)
Jaja ses!!!

Av Ida - 20 december 2014 17:01

Hej!!
Ja idag så ramlade jag av haha :-D
Jag red Lady idag och jag hade glömt kolla sadelgjorden och så travade vi två meter ich sedan hoppa värdens minsta stock och då gled hela jorden runt efter hon landat och travat i väg två-fyra meter =D
Så jag gjorde något jag aldrig gjort gled runt så när jag landa på marken så var sadeln under stackars Ladys mage....
Lady blev ju helt förtvivlad den stackaren det var ju inte hennes fel att jag glömde kolla sadelgjorden men hon är så söt den lilla hästen så hon stanna kvar tills jag rest mig upp igen och innan det så kollade jag mig omkring och då tog hon ner huvudet till mig och bara "är du okej" men jag ställde mig upp och skrattade stackas häst först stå ut med att någon åker av och sedan att den ställer sig upp och gapskrattar och få klapp på halsen ;-)
Idag så fick vi höselas som vi satt i vår stora vinter krobba som man brukar ha till kor :-)
Så nu ska dom nog bli feta ;-)
Imorgon så blir det över 9-10 timmar i bil..... Ska till Sälen i en vecka så tror inte att jag uppdatera speciellt mycket på en veckas tid....
Ses

Av Ida - 19 december 2014 20:28

Hej!!
Har fått dåligt samvete för jag värken varit och bloggat eller varit uppe hos Amber mer än i tisdags.....
Idag så red jag barbacka för hennes skav (blir så jäkla iritterad pälsen börjar ju ALDRIG växa ut igen) men hon var helt hopplös att rida idag kvittar om man hade haft sadel eller ej men det hade varit lättare att hålla koll på henne mer än vad jag kunde....
I morgon så blir det nog en runda till skogen :-D
Ska ha Lady då för jag har blivit "insnöad" på Amber..... :-$
Inte bra kan jag säga jag rider BARA henne och en gång på ridskolan så när jag rider en annan häst så blir det jobbigt för jag bara blivit van på en indevid så får börja skärpa mig och rida Lady med och ta mer turer på Sissy och när Tootis kommer igång så får jag rida henne så jag får många individer att hålla på med :-)
Det blev facktiskt en tur på Sissy idag och när Amber stanna och åt och Sisdy kom om blev hon skit glad och öka massa haha lilla Sissy <3
Sandra fick en förtidig julklapp av mig i tisdags för att jag åker iväg på söndag ovh det testade hon idag :-)
Lady blev jätte fin i shabracket :-D
Ses!!!

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Av Ida - 17 december 2014 16:38

Hej!!!
Igår så var jag i stallet :-)
Amber har fått en ny träns bit :-D
En Pullar bit titta så söt hon är i den!:

Blev en barbacka tur på illa tjejen :-)
Hon var jätte duktig och hon drog nästan inget :-D
Hon tyckte inte om när jag drog i henne för då så började hon slänga med huvudet åt höger och vänster för hon vill dra ut tungan när man drar i henne men det kunde hon inte för den går ju ner över nosen :-D
Och den ska hjälpa mot hästar som drar mycket så jag blev glad att det fungerade :-D
Hon bara "kursiv textva fan!!!"
Och jag bara " :-D" känner mig elak som blev glad men för en gångs skull på länge har jag inte behövt bråka med henne :-)
Jag saknar Soda så sjukt mycket så här kommer två bilder på honom bland bilderna...
Ses!!!

Av Ida - 13 december 2014 20:09

Hej!!
Idag så fick min lilla tjej jobba ;-)
Det blev barbacka för skavets skull....
Men det var kul och härligt hon skötte sig bättre än på länge :-D
Jag lärde min lilla sötnos att bugga idag :-D
Vi var 10-5 cm från marken och i och med att det var första gången så tyckte jag det räckte i och med att hon började trötna på godiset ;-)
Min syster var också i stallet i 30-40 minuter och klappade Amber :-)
Jag har inte märkt det förut men Amber gillar barn :-)
Hon skulle hela tiden pussa min syster fast min syster inte hade godis eller gede henne kommandot puss Amber är så söt :-D
Ryktade även Sissy idag hon var jätte mysig :-)
Vi har även jul pyntat idag :-)
I morgon så ska vi fira mormor så då blir det inget stall....
Ses!!

Glömde fota en box.....

Ovido - Quiz & Flashcards