caballosa

Alla inlägg under januari 2014

Av Ida - 27 januari 2014 20:15

Hej mår fortfarande inte riktigt bra men tänkte läggs upp lite bilder då och då tills jag känner mig bättre men inga mega in lägg.....
Ses!

Av Ida - 19 januari 2014 18:24

Sorry men just nu för tiden har jag det jobbigt med stallet skola....... Så jag kommer ta en pause så jag inte behöver tänka så mycket på allt.... Jag vet att det igenklighen inte är en ursäkt..... Ses!

Av Ida - 16 januari 2014 20:08

Hej!
Min mobil har varit på lagning för båda knapparna sluta fungera och min skärm var spruken :-(
Men nu är den hel och lagad igen :-)
Var i stallet igår och red Sissy som vanligt så ska hon alltid tästa en när msn inte ridigt henne på ett tag, och började med att låssas som allt var farligt och då blev jag iriterad och drev på henne så hon skulle få annat att tänka på och först skulle hon börja stegra sig fast då la jag bara till spöet backom sadeln lite nätt för att vissa att det inte var okej och hon fattade och var sjukt snäll hela ridturen och hon var sjukt pigg så hon böjtade även galoppera utan att jag bad henne så det var kul att hon var så pigg :-D
MEN sen på sissta strekan hem så rider vi på vägen och Sissy är trafik säker men hon är rädd för lastbilar,traktorer och bussar som kör för fort förbi och jag var på super humör och Sissy med men så kommer en skol buss i 100-90 kilometer i timmen och Sissy blir sjukt rädd och slänger sig ner i diktet och stegrar sig och bussen sakta inte äns ner eller stanna utan fortsätter i full fart ska faktiskt ta och sicka ett brev till det buss busslaget och fråga vad det var för jäkla still!!
Och jag kan inge bli arg på Sissy för det var ju inte hennes fel så jag vände mig om i sadlen när Sissy landat på alla fyra ben igen och vifta efter bussen!
Men men ska se till så brevet kommer iväg!
Idag så har jag inte gjort så mycket snackat med mon kompis på datan och hämtat mobilen :-)
Hittade en sjukt gullig bild på Lady:-D
ses!

Av Ida - 12 januari 2014 20:37

Hej!
Sorry har inte bloggat på dagar ovh det har hänt mycket på dom två dagarna :-)
Ena dan var en vanlig skol dag och den anndra var en stall dag :-)
Mina kompiar Emma och Emelie och det var sjukt kul :-D
Emma har bara ridigt ett par gånger och det fanns bara två hästar så hon fick sitta backom mig på Sissy så red Emelie Lady :-)
Sen frös Emma och gick hem till sin farmor och farfar som bor i närheten och då red jag och Emelie Sissy (vi skritta bara för vi var två och Sissy är ganska livlig när det är dåligt väder) och Miran Emelie fick tästa Miran så tog jag Sissy :-)
Miran gick faktistkt jätte bra och hon blev förvånatvärds pigg men snäll och lydde ändå :-D
Sen kom vi hem och då ringde vi Emma och fråga om hon var varm och när Emma kom så hade hon med sig kladdkaka som hon backat och jag och Emelie var ju kalla och blöta så vi var sjukt tacksamma :-)
Sen sov vi över :-)
Idag så har jag gjort vid mina naglar och hälsat på Sandy min gamla sköt häst hon som äger henne har tjatat på att jag ska komma och hälsa på så idag gjorde jag det :-)
Hon som jag gör naglarna hos har hästar och Jon har köpt ett föl på ett halv år gammalt och dens mamma sjukt gullig :-D
Ses!

Av Ida - 10 januari 2014 19:53

Hej!
Nu är det äntligen fredag (vet att vi bara gått i skolan i tre dagar men det har varit tre tuffa dagar).
Har pluggar matte idag :-/
Ska sticka till stallet i morgon :-D
Ska bli skönt :-)
Kolla detta klippet på Youtube så jäkla bra så vill jag kunna få kontakt med en häst någon gång sjukt coolt :-D
Ses!

Av Ida - 8 januari 2014 20:13

Hej!
Första dagen i skolan idag :-/
Jag är ganska tröt men men :-)
Sen stack jag till frisören sen stack jag hem och har typ halv sovit jag är ju tröt som sakta och jag har inte haft sov morgon på två veckor jag har stigit upp antligen 6-7 så ja :-)
Förlåt för hemsk bild men tycker det är så himla sjukt!! Hur kan människor göra så!!? Jag menar vi är ju också djur om man ska se det så! Jag menar man ser ju på tv att människan har utväklats och gjort stora fram steg men detta bevisar ju att vi är inte så mycket bättre än för! (Vissa av oss förstår ju att detta är sjukt hemskt)
Ses!

Av Ida - 7 januari 2014 17:32

Hej!
Har hängt i stallet :-)
Det blev ingen strand för Sandra hade en tid att passa :-)
Men det gör inget för mig vi kan ta stranden när som hällst :-)
I morse så la Amber med och villa och Sandra mocka så jag smög ut till Amber och kella det är så mysigt och kella med henne när hon ligger ner:-D
Så kom Sandra när jag typ sov blecks Amber för det var så sjukt mysigt och fråga om vi skulle ta en ridtur på Lady och Soda :-)
Lady var lite tramsig men inget kunde förstöra denna dagen hade jag bästemt och tog det som ingen ting :-)
Måste dra mamma ropar antagligen är maten färdig ses!

Av Ida - 6 januari 2014 14:38

Hej!
Idag red jag och Sandra till skogen:-D
Först skulle vi rida dressyr på ängen men det var för halt :-(
När vi red i skogen så kom det en backe med ett sten i början och hästarna fick värsta sprattet för dom var glada och hoppa upp och tog våra tyglar och sprang i väg och i full galopp och hoppade sten gjäret och galopperade sedan vidare i full galopp det var kul och läskigt:-D
Min reagton blev ett skrattanfall och Sandra fick samma anfall :-D
Och sen på vägen hem så blev Lady sjukt stressad och jag kämpa som ett djur för att få henne lungn men det gick inte så Sandra fråga om vi skulle byta häst och det var jätte skönt för Soda var så trött att han inte skulle kunna göra något om han hade viljat så det var skönt :-)
I morgon så ska vi rida till stranden:-D
Ses!

Presentation


Den 13 Mars 2001 kom jag till jorden. Mina intressen blev hästar. Hoppas att ni kommer följa mig här på min blogg

Enjoy :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards