caballosa

Alla inlägg under augusti 2015

Av Ida - 30 augusti 2015 17:05

Hej!!
Idag blev det heldag i stallet :-D
Idag så blev det en skritt tur med Sandra och Lady :-D
Det var så kul att ha lite sällskap haha vi tog en tjuvgalopp då vi såg ett dusin gäss och haha ja jaga dom ;-)
Amber var så duktigt jag red barbacka och med Sidepull och hon drog men lyssnade och för den delen försökte hon inte slita tyglarna ur händerna på mig så jag blev överlycklig och galoppen var mjuk och skön :-)

Gud kolla första bilden det är Tootsie sko den gick av på mitten i onsdags O_o
I alla fall så efter ridturen så myste vi lite med hästarna och pyssla om dom lite Hannibal som hade tuss man har nu stubbad man han blev så mycket finare han ser mycket mer vällsköt ur nu :-)
Nu kommer att se på bilderna längre ner att han hade tuss man då jag fotat det som vi klippte av det är inte mycket :-$
Sissela och Abby stod vi och klia på lite också :-)
Den 19 september så ska Sandra kanske tävla och då kan jag hänga med :-D
Och den 20 september är det hästutstälning som vi tänkte ställa ut Abby och Sissela på :-)
Oooo det kanske blir 3 tävlingar i år med Amber trots allt :-D
Hubertus vet jag att det blir av :-)
Och så är det en naturhinder tävling i haväng som jag tänkte vara med på och i oktober finns det en play and race det bar tydlighen något nytt där man testar på en distans tävling det värkade kul :-D
Om Abby hinner bli 5-6 månader innan detta så blir det tävling då hon redan har kondis som en vanlig ridhästar ungifär kanse lite sämre men inte långt där i från :-D
Ses!!

Av Ida - 26 augusti 2015 18:51

Hej!!
Idag så har jag hängt i skolan och bara känt att ucsh denna jävla förkylningen kan ta och dö med sig!!
Är så här super förkyld hustar non stopp och är snuvig och ont i halsen :-(
Men trots det lyckades jag ta mig igenom ett ridpass :-)
Kanske inte riktigt bra jag vet det var super dumt när jag är såhär förkyld...... Men jag kunde bara inte låta bli då jag inte ridigt sedan söndags :-$
I fall jag årkar i morgon så ska jag rida Amber också :-)
Jag red Armina idag och hon var super duktig :-)
Hon ville inte jobba till 100% men jag nöjde mig med 70% idag :-)
Då jag mår såhär och bara ridigt henne 3 gånger innan :-)
Jag MÅSTE köpa nya skor då mina skor har håll i sulan och funderar på att köpa Nike modellen men frågan är den höga eller låga?
Vad tycker ni?
Ses!!

Av Ida - 24 augusti 2015 15:24

Hej!!
Förlåt för super dåligt uppdaterande..... Har haft mycket att göra och även glömt :-/
Det var ju trots allt första veckan i skolan och ja allt var nytt och så...
Så jag har varit super dålig på uppdatering :-/

Igår så tog jag en tur på Amber och hon var super het :-)
Och var på riktigt blä humör hon dansade sidled så fort det låg en sten upp och ner typ :-P
Så hon ville trava hela rundan och ja i och med att jag inte årkade ta konflikten så lätt jag henne trava men hon fick trava i lungt tempo och inte galoppera trots att hon ville det :-)
Så när vi kom tillbacka så var hon genom svettig och ja facktiskt lungn :-)
Ses!!

Av Ida - 16 augusti 2015 21:47

Hej!!
Sitter här i soffan och kom att tänka på en dag föra sommaren....... En dag som får mig att skaka av ilska när jag tänker tillbacka...... Dagen då Sandras någonting och hennes ena kompis kom till stallet och fick rida Amber och Lady :-$
Dom ville rida ut en sväng för det hade dom aldrig gjort då dom rider på Petras ridskola som jag precis slutade från.... Men dom erkände förstås inte att dom inte ridigt ut för och så satt Sandra upp regler om att dom skulle hålla sig nära oss och att dom INTE fick galoppera och då fick vi en kommentar som får mig att se svart "kan man rida Chapen kan man rida alla hästar" Chappen är en ridskole häst som är svår riden ja men långt ifrån Amber och Lady!!

Ialla fall så red vi och allt gick super bra man märkte att dom inte riktigt hade koll då dom ibland trava på asfalten och lite sådant men dom kunde i alla fall kontrollera hästarna!
Och så styrde Sandras släktings kompis ut Amber på ena fältet och började galoppera!!
Och hon lätt henne galoppera på och Amber tar ALLA sina chanser och stack så klart och hennes kompis drog inte äns i henne utan skrek bara "Woow vad fort det går!!" Och när man sitter på Amber och hon galopperar så snabbt så brukar varända ord vara uppmuntrande som ex "jaja kom igen tjejen fortare!!" Så Amber ökade och ja denna tjejen fattade inte att man ska dra i hästen innan ängens slut där det är ett jätte högt och bätt stengär som INGEN häst kan hoppa inte äns en SM häst!.... Och så tvärnitat Amber samtidigt som hon girar åt sidan och törnar in i Lady och sticker vidare hemåt!
Och i och med att hon som rider Lady inte tar tag i Lady så sticker Lady efter och hon som rider Lady släpper tyglarna och bara skriker och Lady är guda snäll till folk som inte ridigt henne så mycket men när man släpper tyglarna och skriker blir hon livrädd och sticker iväg av panik!
Ja och så ramla hon av och uppe vid korset så går Lady omkul och skrapar upp HELA sidan och ja asså det var så hemskt så när jag kom till stallet och såg henne var jag tvungen att sätta mig ner och ja efter en stund när dom inte kolla så grätt jag i sadelkamaren....... Lady har nu efter ett år fortfarande märken kvar så djupt som vissa sår blev...... Och dom hörde inte ens av sig och hörde hur Lady mådde eller något jag menar man kan väll lägga ett sms det är inte svårt!
Och hennes kompis var i gruppen efter mig och hon kunde inte äns hälsa när jag hälsa på henne och hon fråga inte äns hur Lady mådde!
Jag menar hur svårt är det att lyfta hen hand till att hälsa och säga några enkla ord "hur mår Lady nu?" Oooo nä jag stör mig på dom facktiskt!!
Det hade varit en annan sak om dom fråga och hälsa och facktiskt vara intresserad över hur hon mådde och inte bara att rida sedan sluta bry sig!
Ridsport är mycket mer än ridning....... Det är relation mellan häst och människa och massa anat en häst är inte bara det vi rider på utan det är ett djur med mycket känslor och personlighet!!
Ses!!

Av Ida - 16 augusti 2015 21:36

Hej!!
Sitter här i soffan och kom att tänka på en dag föra sommaren....... En dag som får mig att skaka av ilska när jag tänker tillbacka...... Dagen då Sandras någonting och hennes ena kompis kom till stallet och fick rida Amber och Lady :-$
Dom ville rida ut en sväng för det hade dom aldrig gjort då dom rider på Petras ridskola som jag precis slutade från.... Men dom erkände förstås inte att dom inte ridigt ut för och så satt Sandra upp regler om att dom skulle hålla sig nära oss och att dom INTE fick galoppera och då fick vi en kommentar som får mig att se svart "kan man rida Chapen kan man rida alla hästar" Chappen är en ridskole häst som är svår riden ja men långt ifrån Amber och Lady!!

Ialla fall så red vi och allt gick super bra man märkte att dom inte riktigt hade koll då dom ibland trava på asfalten och lite sådant men dom kunde i alla fall kontrollera hästarna!
Och så styrde Sandras släktings kompis ut Amber på ena fältet och började galoppera!!
Och hon lätt henne galoppera på och Amber tar ALLA sina chanser och stack så klart och hennes kompis drog inte äns i henne utan skrek bara "Woow vad fort det går!!" Och när man sitter på Amber och hon galopperar så snabbt så brukar varända ord vara uppmuntrande som ex "jaja kom igen tjejen fortare!!" Så Amber ökade och ja denna tjejen fattade inte att man ska dra i hästen innan ängens slut där det är ett jätte högt och bätt stengär som INGEN häst kan hoppa inte äns en SM häst!.... Och så tvärnitat Amber samtidigt som hon girar åt sidan och törnar in i Lady och sticker vidare hemåt!
Och i och med att hon som rider Lady inte tar tag i Lady så sticker Lady efter och hon som rider Lady släpper tyglarna och bara skriker och Lady är guda snäll till folk som inte ridigt henne så mycket men när man släpper tyglarna och skriker blir hon livrädd och sticker iväg av panik!
Ja och så ramla hon av och uppe vid korset så går Lady omkul och skrapar upp HELA sidan och ja asså det var så hemskt så när jag kom till stallet och såg henne var jag tvungen att sätta mig ner och ja efter en stund när dom inte kolla så grätt jag i sadelkamaren....... Lady har nu efter ett år fortfarande märken kvar så djupt som vissa sår blev......
Ses!!

Av Ida - 15 augusti 2015 21:49

Hej!!
Nä denna semestern har inte varit annat än skit!
Slutade på Stocholms sjukhus då jag inte åt på 2 dagar och bara la i sängen med hög feber kalsvetades och kräktes.......
Så ja och när jag kom hem så var der driekt in på sjukhus dan efter och dan efter det men nu har jag pignat till jag var till och med ute i stallet i 2-3 timmar och bara ryckta och möss med hästarna inte mer för då jag inte är frisk nog så åkade jag inte jag mer än så :-)

Men jag tror att det var bra att komma ut så för jag mår mycket bättre :-)
Jag skulle igenklighen jobbat denna helgen men nu blev det ju inte så ja....
Allt känns bara skit just nu och jag börjar skolan på tisdag :-(
Jag kan inte rida jag kan inte jobba jag kan inte äta mer än en risefroti och sedan mår jag illa och vill inte titta på mat och efter att jag varit i stallet i 2-3 timmar så är jag så trött att jag vill gå och lägga mig :-(
Nä detta är inte kul nu är jag hemma nu vill jag göra saker!!
Ses!!

Av Ida - 9 augusti 2015 21:00

Hej!
Ja sorry för att jag inte bloggat på några dagar men det är för att på fredagen så var vi iväg på kvällen och jag i stallet på dagen och på igår så jobbade jag HELA dagen kom hem halv 11 och nu sitter jag i Stocholm :-)
Så ja det blir några dagars uppehåll då vi inte kommer hem fören onsdag kväll och ja jag vågar inte lova att jag hinner skriva! :-$
Ses!!

Av Ida - 6 augusti 2015 21:43

Hej!!
I natt drömde jag något helt underbart jag satt i en galoppsadel och hade en sjuk snabb häst och vi blev jagade av ja andra som red och det var helt underbart häste jag red gav precis ALLLT och lite till när jag bad den jag är inte säker men jag tror att det var Amber jag red det var inte en så stor häst och med en sådan envishet och den utåtstråla en sådan energi :-)
Det var ingen galoppbanan vi va på utan slätter och öppna fällt..... Jag mins inte färgen på hästen jag red men vi flög fram och så fort dom andra närma sig behövde jag inte mer än säga "fortare fortare!!" Och den öka :-)
Åååå vad det hade varit kul att en dag spränga fram på en häst och tävla den och ja jag hade inte brytt mig om att vinna bara att få känna adralinet flöda i en galopp tävling :-)

Jaja slut pratat om sådant som nog aldrig kommer att hända..... Jag har liksom inte så många som stöttar mig genom det och ja börjar bli trött på att folk inte ta hästarna på alvar tar mig på alvar......
Idag så var jag inne om i stan och hämta en tröja jag köpt och sedan vidare mot stallet :-)
Jag la mig i hagen med Abby och gud vad hon snarka det var så guligt :-D
Sedan hämtade jag Amber från hagen och ryktade henne :-)
Och Sandra hämtade Toot Toot :-)
Jag kletade på lite helosan på hennes skav innan vi red iväg och efter ridturen :-)
Ååå vad Amber var glad efter att vi hade travat lite och jag kunde värklighen läsa hennes tankar när jag styrde ut henne på fältet och när hon stannade så spetsade hon öronen och musklerna darrade hon ville galoppera ;-)
Men ja jag vet bättre än att ge efter på tyglen och ge henne singnalerna hon är ju inte i kondis så man får hålla sig lite men hon fick i alla fall trava över fältet :-)
Ses!!

Presentation


Den 13 Mars 2001 kom jag till jorden. Mina intressen blev hästar. Hoppas att ni kommer följa mig här på min blogg

Enjoy :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards