caballosa

Alla inlägg under mars 2015

Av Ida - 31 mars 2015 15:33

Hej!!
Söndag, måndag och nu Tisdag.... Har det regnat och nu är jag riktigt lack på det :-(
Jag blir så trött på det..... Man kan inte träna att hoppa vattenmattor :-(
Och vi behöver värklighen det! :-(
Jag tvinga Lady ut på en runda idag nu har distanstränset pkt fram :-)
Igår så hyrde jag och mina kompisar hästar och red lite gran vi körde lite fritt så vi red i bara grimma :-)
Jag och Hedda hoppade 55 cm så det kändes kul :-)
Ses!!

Av Ida - 28 mars 2015 20:23

Hej!!!
Idag så bestämde jag och Sandra oss för att sätta oss ner och räkna ut vilket datum Sissy's bebis skulle komma och tog upp datumet då hon blev betäckt...... Och så började Sandra rabla siffror (dagarna på månaderna) som jag skrev ner på minuräknaren och när vi var klara oh jag sa slut siffrorna till Sandra kollade hon bara på mig först och sedan sa hon "hon skulle ha fölat föra veckan" så vi har räknat fel på två veckor innan så nu har Sissy gått över en vecka och hon har sjunkit in vid beket och Sandra kände att bebisen lagt sig i position för att komma ut :-D
Så den kommer när som helt flr hon var väldigt orolig idag gick och gnägga hela tiden och försökte gå i från Hannibal så jag hoppas på att det är ett tecken ;-)
Och när vi var igång räkna vi ut Ambers med och hon ska få den 30 maj och Sissy skulle ha haft den 24 mars :-)
Idag så tig jag och Sansra en tur på Lady och Tootsi och sedan efter någon timme mellan så träns jag Lady att "hoppa" täcket jag fick ju tips av Alma och testade jag la täcket under och en bom över och började gå över och varje gång hon gick över så fick hon beröm och godis och sedan när hon gick över utan att bry sig så sprang jag och hon travade över det tills hon inte brydde sig längre och då la jag upp ett rättupstående hinder på typ 10-15 cm och la täcket under och började från början gick tills hon inte brydde sig och sedan "tavsprang" och sedan la jag av och i morgon så ska jag skritta och trava över det tills hon känner sig trygg med det :-)
Idag fick Lady och Amber sprat i hagen när traktorn med mat kom och galoppera omkring så jag fota lite gran men dom flesta av dom är inte så jätte bra men jag tänkte dela med mig av det ;-)
Ses!!

Lite mys idag med<3

[Bild]

Av Ida - 27 mars 2015 21:15

Idag efter skolan stack jag till stallet och hoppade Lady allt gick kanon tills jag styrde mot oxern där även ett täcke la under som en lådsas vattenmatta..... Där började allt gå snätt jag höll på i säker 10 minuter och styrde om och om och om igen på hindret satt på hennes hals som hon vägrade och sedan började hon tvärnita och snurra runt och då fick jag glida av i eget insiativ..... Men det värsta var ändå när hon började nocka mig..... :-/
Hon drog upp huvudet jätte högt medan hon vägra medan jag flög fram hon gjorde det tre-fyra gånger innan jag gav upp och drog bort täcket och med av nockarna hon hade gett mig så bultade det i både huvud och käke...... Så ran tårarna ner flr kinden jag höll mig lungn men ändå ran tårarna och jag hade hållt mig lungn hela tiden medan hon vägrade men när jag ÄNTLIGHEN fick över henne dock utan täcke under ran mina tårar av både smärta och glädje.......
Mitt huvud bultar fortfarande och min käke kan jag knappt öppna och detta hände runt halv 3-3.....
Men snackade med Alma och hon gav mig lite tips hur jag skulle göra jag vet ju att hon kan det för hon är ju något år äldre än mig och hållt på med hästar sedan hon var rätt liten :-)
Och hennes tips lätt vettiga :-)
Så ska testa..... Jag blev ju extra nervös nu när jag hittat tävlingar både den 18 april och den 2 maj om hon inte hoppar "vattenmattor" så går det inte så jätte bra......
Jaja nu ska inte jag sitta och ta över med mitt noj....
Hittade en bild på Lady och hennes föl :-)
SES!!

Av Ida - 23 mars 2015 10:42

Hej!
Idag så blev det ingen skolan tack vare jävla maginfluensa...... Jag blev dålig i går kväll men som tur var man kry på dagen jag mockade fyra gris boxar och fyllde vatten till Sissy och Hannibal och vi har ju inte rinande vatten så man får gå ett par gånger..... Jag tränade även Amber och sedan städade hagarna från skräp och till sisst blev det en ridtur :-)

Av Ida - 21 mars 2015 17:22

Hej!!
Min mobil har varit på lagning så sorry för dåligt uppdaterande!
Idag så är Sandra på bröllop så stallet var mitt ;-)
Det har regnat HELA dagen så jag jag hade ingen årk att rida så jag longerade Lady i stället :-)
Inte så jätte länge för hon blir lätt nervös inne i korallen och när man låter henne springa löst där inne men nu hade jag henne i lina för sist hon sprang löst där inne så blev hon så nervös sp hon hoppa igenom grinden :-$
Men idag gick det bra jag jobbar utan spö på henne inne i korallen för hon blir jätte nervös och rädd för långspö Sandra säger att hon har varit rädd för det sedan hon kom lika dant att hon blir ibland rädd när man kommer med borstar mot hennes huvud speciellt långborsten så blir hon rädd det har blivit bättre med åren säger Sandra men inblandad blir hon ändå livrädd..... :-/
Nä men det gick i alla fall jätte bra använde linan för att putta ut henne från mig typ gonga det försiktig :-)
Hon blev nervös en gång men i och med att hon inte kan rå flr det var det bara att be henne stanna och skritta i stället för att trava hon fick bara skritta och trava idag :-)
Sedan kom hovslagaren och skodde både Tootsi och Lady och drog av skorna på Amber :-)
Så nu kan man säga officiellt att Amber är mamma ledig ;-)
Jag kommer så klart sitta på henne i hagen och gå ut och gå med henne men ingen avencerad ridning som är planerat :-)
Nu ska ju Tootsi ta Ambers plats över sommaren och en bit in på vintern :-)
Efter att ha ståt med 3 hästar 2 och en halv timme var man frysen :-$
Men jag fick sjus hem av Sandras pappa Christer så det var skönt :-)
Ses!!

Hon var vitt när jag åkte förbi med bussen men 2-4 minuter senare så såg hon ut såhär :-/

Morgonmys<3

Någon ville hela tiden ha godis i väntan på hennes tur

Och hon använde flämma tricket för att tigga

Av Ida - 16 mars 2015 19:48

Hej!!
Glömde blogga igår så gör ett inlägg och skriver det i nu tid ;-P

Igår så smide jag och Sandra en plan om hur dagen skulle se ut :-)
Vi kom överäns om att Sansra skulle rida Lady på en liten tur först på 50-40 min och så länge stog jag och rycktade Amber och sedan Tootsi sedan kom Sandra tillbacka och då var Tootsi klar till att gå en miniatyr runda och Lady fick följa med och den var på 20-30 min :-D
Och sedan snodde jag Lady till att hoppträna och Sandra hade lektion för oss Lady vägrade för första gången och två gånger men der var för jag satt i mina egna drömmar och sedan tyckte Lady nog att hindret kändes stort i och med att det är rätt brätt och ja kanske var på lite dåligt humör jag vet inte men det var nog mest för jag satt och drömde mig bort :-)
Sedan tog vi ut Sissy och Hannibal :-)
OMG Sissy ska ju få föl nästa månad och dessutom tidigt i april :-D
Det blir inte så jätte mycket nya bilder för mitt utrymme på mobilen är snart helt fult :-$
Ses!!

Jag vet sitsen var inte den bästa av mig på den bilden men det var för hon vägrat innan så jag ville bara få över henne....

Haha nej ramlade inte av

Av Ida - 14 mars 2015 19:33

Hej!!
Igår så fyllde jag år och firade med att sticka ut till Amber och mysa lite gran där :-)
Det var jätte mysigt och Amber ville ha massa godis så då körde jag även lite trick och hon var jätte duktig :-D
OMG jag vet att i fall jag inte får ett distansträns av mamma som jag vill ha så får jag det av mina farbröder :-D
Har velat ha det så länge och nu ska jag ÄNTLIGHEN få ett i min absoluta favorit färg..... BLÅT :-D

Idag så stack jag ut till stallet :-)
Amber hade tappsko men jag red runt i hagen på henne och försökte mig på dressyr med den stora bebismagen asså hon rullar snart fram :-$
Men hon blev överlycklig när jag lät henne ta några galoppsteg :-)
Vi har satt stora ludd på Ladys träns för hon skuggar jätte mycket och jag var ju inte med på rundan men Sandra sa att hon var jätte duktig och inte skuggat för något mer än sådant som kom backifrån i och med att hon inte såg backom sig :-)
Sedan red Sandra Tootsi och jag hjälpte till att hålla och filma :-)
Det är alltid lika kul för Tootsi ska alltid hitta på något bus när någon rider ;-D
I morgon så ska vi testa att skritta ut på henne och Lady och jag tänker även försöka få Sandra att ha hopp lektion för oss :-)
Sedan tog vi ut Hannibal och Sissy och jag tog mig an Sissy och jäklar fick ta en rycktsten och stog nog en kvart på var sida sedan blev hon otålig på mig så fast det var massa massa päls kvar så fick jag ge mig :-/
Jaja ses!!

Av Ida - 10 mars 2015 20:45

Hej!!!
Idag var set elevensval och då har jag valt ridning så då åker jag och några till till borrbyridskola :-D
Förra gången red jag Gollie och det gick sådär för både jag och Gollie hade en dålig dag..... Men idag så red jag Armina och jag blev nästan genast kär ;-)
I början så vägra hon lyssna på mina hjälper eller något men sedan mjuknade hon när hon märkte att hon hade en ryttare som hur ska man säga detta utan att låta som om man skryter..... Ja en ryttare som kan sina saker när der gelde just detta..... Okej det lätt kanske skryttigt ändå men vet inte riktigt hur man ska säga det på ett bättre sätt det finns igenklighen inget "fint" sätt att säga det på igenklighen :-$
Ja Armina blev dålig medan jag red man kände inte det på henne medan man red utan när jag skrittar av var hon helt genom svettig asså vi pratar när man rider ut på en långtur och har tagit en lång galopp i stekhet sol...... Och så ville hon lägga sig ner så det var vara att skritta av henne så länge det gick och sedan lämna över henne till en stall tjej som hjälpte till där idag..... Men asså Armina trampade under sig så sjukt fint och skönt när jag väll fick igång henne till att börja göra det :-D
Sedan stack jag ut till Amber och kelade lite med henne :-)
ses!!!

Nu börjar man se en RIKTIG bebis mage O_o

[Bild]

Presentation


Den 13 Mars 2001 kom jag till jorden. Mina intressen blev hästar. Hoppas att ni kommer följa mig här på min blogg

Enjoy :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards