caballosa

Alla inlägg under juli 2014

Av Ida - 30 juli 2014 19:37

Hej!
Idag har jag varit med Emelie för det varit dåligt väder rengnat och åskat så ja inget stallväder ;-)
Imorgon så ska jag till stallet och Alma också ditt :-D
Så det ska bli kul :-D
Hoppas min gullponny är bättre :-)
Fick bilder av Sandra som hon fota för ett par veckor sedan :-D
Och ja jag vet att jag sitter brett med armarna när jag hoppar natur hinder men Amber vill skena av glädje där så ja finns inte mycket att göra ;-)
Blev ett mini inlägg men ja ses!

Av Ida - 28 juli 2014 17:15

Hej!!
Idag har det varit SUPER varmt :-$
Jag var i stallet till 12 sen åkte jag hem och var hemma till halv 2 :-/
Sen åkte jag och Sandra ut till Sissy och Lady och så kom den lilla killen som rider var 3-2 dag :-)
Så red jag och han han på Sissy och jag på Ladylusbus och så tog vi en liten ute ritt tillsammans och så gick Sandra brevid honom :-)
Jag var SÅ lat så jag lätt repgriman sitta på och satt bara ditt ett par tyglar och sen hoppa jag upp och red barbacka ;-)
Har ALDRIG ridigt Lady med repgrima eller grimma heller för den delen om det inte räknas i hagen ;-)
Hon var så snäll och fattade snabbt vad alla trycken betyde "rider så klart mycket men kroppen men ja man måste använda tyglarna i bland" men asså så snäll jag testa även lite trav och det gick super :-D
Kom hem 4 idag så nu är jag lite trött av all varme ;-)
I morgon så ska Lady upp till Örneberga :-D
Jag och Sandra ska sticka till gröstorp stallet först och paka sakerna och så sen rider jag Lady upp och så kör Sandra så vi kommer hem igen ;-)
Måste dra och göra något vättigt än att ligga i soffan och vara mega varm ;-)
Ses!

:-/

Av Ida - 25 juli 2014 19:21

Hej!
Idag har jag varit lite i min egen lilla värd..... Gått och varit allmänt rastlös... Det blir lätt så när allt går i samma banor gå till stallet pyssla med Amber och sen åka hem.... Så det blir inte så många timmar i stallet som innan idag var jag där bara i 3 timmar...... Och när man har en åsna till mamma som vägrar köra för en då och då..... Längtar tills Olle kommer hem och vi kan rida han nu när Amber är dålig och inte kan ridas och att Viggo också är bra snart och Lady kommer tillbacka efter 10 dagars vila det ska bli skönt när man kan börja rida hästar igen..... Det är mysigt att hålla på med Amber hela dagarna men det har börjat bli tjatigt och Amber har börjat vilja vara ledare över mig igen och ja det går inte och träna henne inom horsemanchip nu när hon är skadad :-/
Hon skulle behöva ett par pass med det och köra igenom riktigt :-)
Men ja längtar tills man kan börja arbeta henne igen hon är så härlig att arbeta med fast hon kan vara Amber dryg ibland ;-)
Idag så blev det mycket pyssel och kel med min älskling (Amber) :-)
Hoppas Olle kommer imorgon :-)
Amber fick en nu liten kompis idag ;-)
Lilla missen :-)
Ses!!

Av Ida - 23 juli 2014 16:49

Hej!
Idag så fick jag rida Soda på en tur själv gör första gången :-D
Asså Sandra har inte vågat låta mig rida han själv innan för han är ju sken glad och är jätte stark men Sandra tyckte nog att jag klarar av det nu ;-)
Han var jätte kul för han hoppa i galoppen och ville springa =-D
Det var en gång i när vi skulle skritta upp för en backe så helt plötsligt så tog han tyglarna och galoppera upp och gjorde något konstigt skutt :-D
Amber blir bara värre på back benen så vi ska byta hage på henne och hoppas på en förbettring :-)
Nu ska jag snart äta och sen sticka i väg på tiater =)
Haha fölisen var lite nyfiken idag ;-)
Ses!

Av Ida - 22 juli 2014 20:00

Hej!
Hästarna är uppe i Örneberga fortfarande och Olle (ena hästen som dom som bor i Örneberga äger= Matts och Katarina) kommer tillbacka till helgen :-D
Är orolig för min lilla älskling (Amber) hon har fått en alargisk reaktion av något :-(
Så hon har fått värdens sår och är svullen precis vid hoven där hästar böjer så hon går inte rida för hon kan knappt gå :-(
Så det går bara att rida Big ben och Soda för Lady tävlade i söndags i distans och gick 8mil och blev godkänd och fick även en super komentar av en av värdens hårdaste vetränerer han sa "du har en av dom finaste hästarna på hela tävlingen"
Och med det menas ser finast ut i muskulaturen formen och kondisonen :-D
Och hon blev två i Skånes DM :-D
Så nu ska hon vila i 10 dagar :-)
Viggo (en av hästarna uppe i Örneberga) har skav av sadelgjorden och Alma red han barbacka ett tag (Alma är min och Sandras kompis hon är 15 år och rider uppe i Örneberga) men så tyckte Matts och Kattarina att han skulle få villa i två veckor för då kance det skulle försvinna helt :-)
Men ja Soda och Big ben vågar vi inte rida tillsammans :-/
Men jag har tänkt ta hand om min lilla älskling pyssla och träna tricken hon blir bättre :-)
Asså Big ben tycker om att stå på bakbenen som ni ser här och så bilder från tävlingen :-)
Ses!

Av Ida - 12 juli 2014 21:49

Hej!
Sorry har haft så mycket att göra....
Måndag: Var med familjen i en grotta mysigt
Tisdag: Jobbade
Onsdag: Va i stallet och hoppade Lady lite nu när Amber ska ta det lungt :-) och sen på kvällen så cykla hela familjen dresin cykeln :-)
Torsdag: Va i stallet :-)
Fredag: Va med Sara och hon stanna över natten :-)
Lördag (idag): Varit med Sara och sen har jag bara tagit det lungt :-)
Söndag (imorgon): Så ska jag och Sandra rida upp Lady och Amber till Örneberga sen så åker jag till pappa på kvällen skriver mer i morgon om jag kommer ihåg :-)
Ses!

[Bild]

Av Ida - 6 juli 2014 22:52

Hej!!
Super glad!!
Idag är det exakt ett år sedan jag börja vara skötare på Amber :-D
Ett år!! :-D
Asså vi har gått igenom rätt mycket på bara ett år :-D
Jag fick värdens gulliga sms idag här ska ni se!:

Asså är inte det gulligt att hon ens kommer ihåg det och att hon sätter sig och skriver ett sådant gulligt sms också :-)
Idag så hände inte så mycket mer än att vi skritta i två timmar och så träna jag trick med Amber sen :-)
Och sen stack jag och min bror till bian och såg "draktrännaren2" den var facktiskt bra :-)
Ses!!

Av Ida - 3 juli 2014 20:05

Hej!
Igår så rök Amber ihop med en annan häst i hagen...... Och den jaga henne och hon sprang och den jaga henne och sparka och bet henne :-(
Igår så gick omkul två gånger och så var hon HELT sårig på HELA ryggen och hon slog även upp precis vad senan och det kan vara en biljet driekt till....... Döden........ Sandra har haft två hästar i sitt liv som gjort det och båda finns inte mer..... För dom fick ont och halta och släppa benet efter sig....... Men som tur är så halta hon inte i traven eller skritten vi såg henne inte galoppera men den var lite svulen men Sandra tror att hon kommer bli bra.... :-)
Idag så träna jag lite trick med henne lyfta på hoven och snurra runt :-)
Det gick bättre än någonsin :-)
Hon lyfte jätte mycket på hoven :-D
Så nu ligger jag i sängen och har feber och ont i halsen :-(
Jaja jag hoppas bara att Sandra kan betäcka själv imorgon...... :-/
Dålig bild jag vet men Sandra har inte varit med och sett min och Amber's utveckling hon vissa mig bara hur man lärde en häst kommandot och sen har jag inte tränat när hon varit med varför vet jag inte men det har bara blivit att jag tränat när jag varit ensam och när jag och Sandra skulle ta en tur lite senare och hon ridigt iväg ensam på en häst för vi sen skulle kunna ta andra turen tillsammans eller när jag viljat arbeta henne i horsemanchip :-)
Så hon blev jätte chockad och glad för vår utväckling och började filma och la ut den på fb och sicka till mig och jag fota via filmen så det blev inte en jätte bra bild men den duger ;-)
Ses!

Presentation


Den 13 Mars 2001 kom jag till jorden. Mina intressen blev hästar. Hoppas att ni kommer följa mig här på min blogg

Enjoy :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards