caballosa

Alla inlägg under april 2014

Av Ida - 25 april 2014 21:41

Hej!
Förlåt för jag inte bloggat har inte haft lust och haft jätte mycket med plugget.....
Lady blev ALVARLIGT sakddad i Lördags :-(
Sandras kusin och hennes (kusinens kompis) kompis red Amber och Lady och hennes kusin red Lady och hennes kompis red Amber......
Amber skygga för en katt samtidigt som hon fatta galopp (dom har bara ridigt på ridskolehästar för) och Amber lägger i 4:ans växel och jag säger "hon klara det inte Amber sticker för henne!" till Sandra och Sandra säger "jo så hon måste!"
Sandra skrek hela tiden "LÄGG IN HENNE PÅ EN VOLT" men lyssna hon...... NEJ!
Och Amber tvärnitar framför ett stengär och springer samtidigt och hon ramlar av och Lady blir liv rädd (för det ska mycket till för att Lady ska skena efter en häst och hon har aldrig skenat för och man såg att hon var livrädd) och skena efter och Sandras kusin ramlar också av och jag ser hur Lady GÅR OM KULL på ASFALTEN!
Och glider flera meter och jag kutar och hjälper henne upp som red Amber och sedan efter hästarna jag visste att jag inte har en changs att springa i fatt men jag tänkte att i fall jag springer så är jag där snabbare än att gå..... Och när jag tar tag om Ladys träns så ser jag att tyglarna är snurrade runt hennes ben och ja hon kan slita i tu hela munen om hon får panik och rycker till så jag började med det och sedan kollar jag igenom henne och vill ställa mig och stor tjuta!
Och sen slänger jag över tyglarna till Sandras kusin och kollar Amber men inget jag drog över ben och allt men inget men jag kunde inte släppa Lady i tankarna hon var även block halt;-( ?
Vi var rädda för det skulle vara en indre skadda.... Hon hade till och med sår vid huvudet...... Såren ser bättre ut men Sandra tvättade dom NOGA så..... Känsliga läsare bör inre se på bilderna!
Ses!

Av Ida - 18 april 2014 20:35

Hej!
Det har varit så sjukt mycket dessa två dagarna :-( ?
I förgår gick vi upp till mammas jobb (hon jobbar på ett dagis dör dom har massa djur) och där låg en liten bara ett par timmar gamal cyckling och dens mamma hade övergivit den?:-(
Så den var nästan helt död!?:-(
Så jag gick och varmed den hela vägen hem och sen tog vi fram en varme lampa och satt lite mat och vatten där inne och jag kunde inte släppa den och satt vid den hela kvällen och hoppades och bad om att den skulle klara sig...... Och när jag gick och la mig så var den rätt pigg och bokstavligen skrek efter mig för den trodde att jag var denns mamma?? :-)
Och den lever än så länge jag ger den JÄTTE mycket kärlek och varme varje dag? :-)


I går så följde Amber med till ridskolan? :-D
Det var sjukt kul hon var så sjukt duktig? :-D
Efter så red jag av henne i padocken för det var inte så mycket till ridning för henne att gå runt med små B-ponnys och shetisar visst det fanns större hästar men det finns mest av det? :-)
Så det blev lite galopp och trav i padocken? :-)
Det var så sjukt skönt att rida henne där för då kunde man arbeta henne på ett annat sätt utan att hon ville springa i väg visst hon ville men inte på samma sätt? ;-)


Idag så har jag och Sandra ridigt runt på Lady och Soda en lungn runda så det var skönt?? :-)
Det gick sjukt bra? ;-)
Jag red Lady och hon var så sjukt underbar fast hon ståt i 6 dagar? :-)
Sen bytte vi hage på hästarna och dom sprang så vi fick några jätte fina bilder på hästarna? :-)
Ses? :-)

Av Ida - 15 april 2014 17:48

Hihi hej!
Nu snurrar Amber som hon aldrig gjort annat? :-)
Det har inte hänt så mycket idag.... En vanlig Ida, Sandra dag?? :-)
Ses!? ;-)

Av Ida - 14 april 2014 14:16

Hej!
Jag är jätte arg på mig själv över att jag inte har bloggat som jag lovat er!
I lördags så får ni ha lite förståelse för jag var ju i väg på tävling och det var mycket där om kring vi kom inte hem fören jätte sent......
I går var en helt perfekt dag? :-D
Jag hade Amber i rundpaden och hon lyssna och löd skit bra? :-D
Kunde även lära henne att snura? :-D
Sen hoppa Sandra Soda och det såg skit kul ut för Soda kan värcklighen inte hoppa? :-)
Han ryckte upp med hurvdet och gapa så det är inte Sandra som rycker han i munen på bilderna? :-)
På tävligen så var det jätte kul? :-)
För helt plötsligt kom en fram till mig och fråga om jag kunde fota deras pris utdelning? :-)
Och hon har skrivit ut på Facebook att det var jätte fina bilder och att hon ville tacka mig? :-D
Och jag kolla på bilderna och det var facktiskt rätt fina bilder? :-)
Hon trodde nog att jag var profs fotograf för jag hade en fin kamra runt halsen för jag fota Sandra när hon red? ;-)
Sandra blev godkänd i alla grindar och hade noll "anmärkningar" i sista grinden? :-D
Det kalar det för "anmärkningar" men det är i genkligen mer som så här är hästens tillstånd just nu alltså är den uttråkad bultar hjärtat för snabbt boblar det mycket i magen så det är mer så liksom så det är inget farligt det är mer för hästens skull och så kollar man om den är halt eller inte?? :-)
(Jag har tagit alla bilderna)
Ses!? :-)

Av Ida - 12 april 2014 06:46

Hej!
Jag vet att jag varit värdens dåligaste på att blogga :-( ?
Är på väg till en distans tävling? :-D
Sandra ska tävla och hon fråga mig om jag velle följa med och jag vill ju tävla distans men jag vill ju först se hur allt går till så det ska bli jätte kul? :-D
Hon ska rida Lady? :-)
Berättar mer sen steg upp klockan 3.00 i natt så är trött ska försöka sova nu? :-)
Ses!

Av Ida - 7 april 2014 17:01

Hej!
Förlåt han inte blogga igår :-(
Stack till stallet i går och det var i örnaberga för Sandra jobbar där och hade Lady med sig:-)
Och jag träffa min kompis jag inte träffat på två år och vi red tillsammans med henne och hennes häst Nicke :-)
Det var kul vi hitta ett hinder och hoppa det i bred och hon filma och hon fota när jag hoppa och jag fota när hon hoppa :-D
Ses!

Av Ida - 5 april 2014 20:10

Hej!
Var i stallet idag med min kompis Emelie :-)
Vi hoppade Amber och hon lura mig att hoppa en meter :-D
Hon sa så nu ligger hindret på 80 cm och det har du hoppat så det är bara att köra...... Jag hoppa och det var kul det kändes mycket mer än 80 cm :-)
Och när jag hoppat hindret så kalla hon på mig och sa "hoppa av Amber och se vart hindret ligger"
Jag bara "har du lurat mig??"
Och när jag kolla la det på en meter :-D
Och Amber sköte sig exemplarisk i dag hon var som en ängel :-D
Hon älskar att hoppa som jag :-)
Sen tog vi ut Soda i runpeden och han var pigg han sprang jäklar i det:-) Min kompis ville inte rida idag utan bara fota så jag red runt på Soda i runpeden och när jag hoppa :-)
Det är sista bilden som är en meters bilden :-)
Ses!

Av Ida - 3 april 2014 20:44

Hej!
Hade ridning idag på ridskolan :-)
Vi red barbacka och byte häst på halva letionen :-)
Först hade jag Mustang (säcken) :-)
Sedan hade jag min lilla älskade ponny som jag älskat sedan första gången jag red honom men nu är jag för stor för honom :-)+ :-(
Han älskar att slänga av folk och är inte så poplis tack vare det :-)
Han är busig men det är ju ponny bus;-)
Fick han i full galopp idag så min ridlärare Petra blev glad och imponerad :-)
Hoppa även 40 vem med honom men jag har så långa ben på honom så jag river ju hindret själv så jag kan inte hoppa så högt på honom :-) + :-(
Men jag är överlycklig att jag fick ha den lilla spilevinken idag :-D
Ses!

Presentation


Den 13 Mars 2001 kom jag till jorden. Mina intressen blev hästar. Hoppas att ni kommer följa mig här på min blogg

Enjoy :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards