caballosa

Alla inlägg under maj 2015

Av Ida - 31 maj 2015 21:11

Hej!!
Idag så blev det en stressig tur på Lady då jag hade lovat Alma att komma till hennes tävling :-)
Lady ville inte alls samarbeta i början då jag ALTTID försöker rida dressyr på uteritterna :-)
Men sedan losade hon lite och då var hon jätte duktig :-D

Sedan stack jag ut till ravlunda för att kolla och hjälpa Alma :-)
Både Olle och Nike var jätte duktiga :-)

När tävligen var slut så fick jag äran satt rida Olle till haväng :-)
Och Alma red Nike ;-)
Super härlig dag!
Ses!

Av Ida - 30 maj 2015 20:30

Hej!!
Ja rubriken säger allt idag började dagen men sovmorgon och frukost med familjen sedan bärde det av till stallet och red Lady med Sanda och Tootsan :-)
Även om det har regnat idag har det varit mysigt :-)
Sedan åkte jag hem och myste med en bok tills mamma kom hem sedan lagade vi mat tillsammans :-D
Det blev pizza :-)
Efter maten så stack jag mamma och min lilla syster Emilia ut till Börje och red han lite :-)
Jag red runt med Emilia med framför sadeln haha vi testade även att trava och det gick super Emilia skumpade lite gran men hon hållde sig i manen och sedan så ville mamma testa rida honom och hon har ridigt en gång för och då ramlade hon av och sedan dess har hon inte ridigt.....

Så det var lite nervigt när hon började trava och när Börje började galoppera med henne :-/
Men som tur så drog hon i tyglarna och Börje är ju genom snäll men vill gärna testa vad han få göra ;-)
Sedan red jag själv lite och då började Börje till min förvåning började han rökta det har han aldrig gjort för med mig :-)
Det var super mysigt :-)
Haha Stigläderna var sjukt långa så jag fick snurra dom två gånger och dom var fortfarande för långa då så jag vet om att jag inte sitter som jag ska med fötterna på bilden och även har fören för långt in på foten :-)
Ses!!

Mamma hade tråkigt så hon fota kissen

Av Ida - 29 maj 2015 21:37

När det kommer till sådana här diskotioner kan det bli het.....
Jag som själv är "kvinna" och inte alltid behandlas okej eller rättvist tack vare det tycker inte att det ska spela någon roll!!

Min idrotts lärare fick sig en sådan rush av mig i måndags.... Han sa att dagens ungdomar var lata och vidare men jag var ju inte med på grund av mens då jag inte vill ducha offentligt när hag har det då det kan hända en olycka..... Men i alla fall så gick jag iväg och prata med honom efter och då sa jag det "jag kan inte rå för att jag är kvinna" och då fick jag massa tjuseho i pannan att man visst kan ducha och vidare och att det inte är någon fara som kvinna att vissa sig i omklädningsrum under mens..... Gud vad jag blev arg jag menar HAN vet väll för helvete INGET om att ha mens!!
Han vet inte hur jävla ont man får man kräker för helvete av smärta i bland han vet inte hur man kryper in i sin egen lilla bubbla i hopp om att ingen ska märka att man har mens den veckan...... Oooo så ta ett djupt andetag nu......

Jag menar på att det är som att folk tror att man har gått i en butik innan man föddes och sa "jag vill bli det könet" nej det har INGEN gjort utan man blev född så här för att vara alvarlig skulle jag heldre vara kille än tjej då jag oftast tänker som en kille enligt folk och för att man får respekt för man är just kille..... Jag är inte alls tänd på tjejer om ni nu tror det inte ett dug utan jag gillar killar men asså jag är trött på att bli behandlad på ett visst sätt bara för att jag är "kvinna"......
Asså jag är ingen feminist om ni nu tror det jag vill bara att värden ska bli jämständig.... Det är lika dant en kvinna kan ha gått lika många år i skolan och ha en super utbildning och värklighen kämpat men om en man har allt det där så får han högre betalt!!
Där kommer det igen "har jag valt vad jag har mellan benen?!!"
Jaja nu tänker jag gå och lägga mig och hoppas att någon dag blir värden jämständig......
Ses!!

Av Ida - 26 maj 2015 16:28

Hej!!
Jag har precis varit ute och myst med Amber nu väntar jag på busen :-)
Gud i dag var Amber inte skimmel när när kom ;-D

Smuts häst ;-)
Amber har nog släppt vid svansen (hon är helt löss där så när man petar där så dallrar det som gelé) och så går hon trycker så nu har hon börjat vissa tecken på bebis :-D
Det ska ju komma på lördag om den kommer på exakt datum :-D

Sissela blir bara mer och mer social :-D
Idag kunde jag gå rakt fram till henne utan att behöva huka mig som att jag ska sätta mig ner först :-D
Och så har jag hittat hennes kli punkt och det tycker hon är helt underbart :-)
Vi börjar bli kompisar ;-)
En bild på Amber efter typ en och en halv timmes ryckt :-)
Ses!!

Av Ida - 24 maj 2015 19:44

Hej!!
Idag har varit helt underbar!!
Dagen började med att cykla upp till sommarbetet och ta ut Lady och borsta henne lite innan Nora kom och sedan red vi ner till stranden :-)
Det var så härligt för vi badade med hästarna Nora hade med sig lite ficka så vi hoppa av och tog lite kakor och mumsa på :-)

När vi ätit lite så tog vi och hoppade lite gran :-)
Sedan red vi hemåt :-)
Och när vi kommit hem så fick jag låna Sissela (Noras häst som hon red till stranden med ) och så red vi ut på Fida och Sissela jag skritta mest men Nora travade fram och tillbacka på Frida :-)

Idag så provjobba jag hos grannen som driver ett creperi :-)
Jag kände mig väldigt förvirrad i början men som tur så fanns Jemi där och hjälpte mig :-)
Men sedan fick jag iallafall lite kläm på det :-)
Ses!!

[Bild]

Av Ida - 23 maj 2015 21:09

Hej!!
Idag så blev det en HELT underbar dag :-D
Jag och Sandra red till skogen och rundan tog 2 timmar och 18 minuter ;-)
Lady var hemsk först och bara gick och skyggade och skulle hitta ALLA anledningar för att då hoppa in i Tootsie :-/
Men mot slutet så lugna hon sig och det blev mysigt att rida i stället för obehagligt då hon trava så man inte kan rida lätt :-/
Och det går inte heller att sitta :-/
När vi kom hem så fick man svampa Lady lite ;-)
Sedan så tog vi ut och myste med Sissy och Sissela Sissy fick en ordentlig ryckt och Sissela gick runt och undersökte allt :-)
Hon lekte även med Gizmo :-)
Och sedan tog vi ut Hannibal och Amber och myste :-D
I morgon blir det en tur med Sandra sedan en med Nora :-)
Ses!!

Av Ida - 22 maj 2015 20:31

Ja i ridning säger ju alla att det inte spelar någon roll utan det är hur erfaren man är..... Jag kan hålla med till en viss del men inte helt tillexempel om du är jätte kort och rider en 1,70 häst så kan du inte rida del lika lätt som man gjort med en liten häst eller en ponny då man inte kommer åt ordentligt med sänklarna..... Asså alla kan ju rida en stor häst men det blir ju lättare att hoppa eller rida dressyr om du kan hålla om.... Och inte som jag har det där det är kvar halva magen på hästen..... Då blir det ju inte lika lätt att jobba en stor häst då :-/
Jag fick rida min ridlärares privat häst och jag hade ju inget att sätta i mot när vi skulle gå ut på ridbanan och hon fick för sig att hon skulle tränga sig förbi mig och gick på mig så även om jag smällde till henne nätt med handflatan då det är i mot ALLT att en häst går på än så reagerade hon inte.... Dessutom hade jag svårt att arbeta henne då jag inte nåddeom som jag skulle men men :-)

Idag så red jag och Nora ut på hennes fjordingar jag fick rida Frida hennes fyra åring :-)
Det var super kul men Frida är ju inte fullt lärd i ridningen och det märkte man ju lite ;-)
Hon stannade helt plötsligt upp och vägrade gå vad man än gjorde så jag fick hoppa av och dra i henne lite innan hon gick fram hon lyssnade inte på skänklen och gick slalom.... Men annars var det super kul :-D
Ses!!

[Bild]

Av Ida - 17 maj 2015 16:06

Hej!!
Blev inget bloggande igår då jag var med och groma åt Alma på en distans tävling :-D
Groma betyder den som hjälper ryttaren ger ryttaren vatten ger hästen vatten sadlar och sadlar av svampar och så klart myser med hästen när det är paus ;-)

Det är skönt att ha Alma och Sandra för jag vet att dom ställer upp för mej om jag ställer upp för dom som tillexempel nu när jag var med och tävlade på Lady för första gången och var skit nervös så följde Sandra och Alma med och hjälpte mig nu behövde Alma min hjälp och jag följde med henne :-)

Hästen som Alma red på som heter Olle är jätte trevlig och ni kanske mins att jag red honom lite i somras ;-)
Och både Alma och Olle var jätte duktiga men Olle hade kunnat kolla ner ett par snäpp då han ville i väg på ena stället som vi mötte upp dom på och stegra sig ;-)
Men han var ju taggad och ville iväg :-)

Lady har börjat brunsta så hon var bara jätte dryg att rida idag ända gången då hon kändes bra var när jag och Sandra galoppera upp för en backe och jag inte höll in henne :-/
Jaja brunst går ju över på ett par dagar :-)
Ses!!

Ovido - Quiz & Flashcards